۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

بسیاری از ایرانیان ظرفیت های گردشگری زنجان را نمی‌شناسند

بسیاری از ایرانیان ظرفیت های گردشگری زنجان را نمی‌شناسند

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: امروزه بسیاری از ایرانیان شناختی از استان و ظرفیت های گردشگری و تاریخی آن دارند.

سید سعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه امروزه بسیاری از ایرانیان شناختی از استان و ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی آن دارند، گفت: طرح‌های ویژه برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری و تاریخی مناطق مختلف استان زنجان در حال انجام هست.

وی افزود: تلاش کردیم از همه بسترهای موجود در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات باری معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان در سطح ملی و بین‌المللی استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در استان‌ها به ریاست نماینده عالی دولت در استان تشکیل می‌شود، افزود: در همین راستا و از دی‌ماه سال گذشته دبیرخانه این ستاد فعالیت خود را با برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌هایی آغاز و تلاش کرده است تا زنجان را بیش از گذشته معرفی و آماده جذب گردشگران و مسافران نوروزی کند.

وی یکی از مهم‌ترین این رویدادها را برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران عنوان کرد و یادآور شد: استان زنجان نیز در این نمایشگاه غرفه‌ای را آماده کرده و حضوری مؤثر داشت و تلاش شد ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی، صنایع‌دستی، جاذبه‌های گردشگری و حتی گردشگری کشاورزی در این نمایشگاه عرضه شود.

این مسؤول با بیان اینکه بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ستاد خدمات سفر به ریاست استاندار زنجان تشکیل شد، اظهار کرد: تعداد ۱۲ کمیته با ۲۷ دستگاه اجرایی فعالیت خود را در قالب این ستاد آغاز کردند که در اولین گام، جمعیت هلال‌احمر زنجان با استقرار در ورودی شهرها فعالیت خود را رسماً آغاز کرد. همچنین پویش «چشم به راه هستیم» و کمپین «۳۰۶۰» را کمیته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر عهده گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم توسط کمیته بهداشت، کمیته امنیتی و انتظامی و ترافیک و سایر کمیته‌ها از جمله کمیته اسکان اتخاذ شده است، در همین راستا با اسکان فرهنگیان رسماً کار خود را آغاز کرد. خوشبختانه در استان زنجان با همکاری و همدلی بین دستگاهی، آماده میزبانی و پذیرش مهمانان و گردشگران نوروزی هستیم.

صفوی با بیان اینکه در کنار همه این اقدامات، پویشی به خاطر تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مبنی بر رعایت شئونات این ماه عزیز تشکیل شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان باید پذیرای مهمانان و گردشگران نوروزی نیز باشیم، به همین خاطر در ستاد خدمات سفر و مراجع ذی‌صلاح مقرر شده است که خدمات‌دهی در شهر با رعایت شئونات ماه مبارک رمضان، روان و آسان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار اقامت‌گاه‌هایی که به صورت هتلینگ در زنجان داریم، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی نیز آماده ارائه خدمات است، خاطرنشان کرد: همچنین در کنار این اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی ظرفیت آن دو برابر شده است، ظرفیت اسکان آموزش و پرورش نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته و تلاش شده تا این اقدامات در همه شهرستان‌های استان زنجان انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با یادآوری اینکه فعال کردن بازارچه‌های صنایع‌دستی در راستای ایجاد انگیزه برای گردشگران برای تهیه سوغات که خود نوعی سفیر فرهنگ گردشگری استان تلقی می‌شود، از دیگر اقدامات این ستاد به شمار می‌رود، افزود: تلاش شده است در مکان‌های مختلف نیز این بازارچه‌ها دایر شود. بازار تاریخی زنجان نیز به جز اولین روز سال جدید، تلاش شده است تا در سایر روزها دایر بوده و گردشگران از این مکان تاریخی و منحصر به فرد بازدید داشته باشند.

صفوی با بیان اینکه در طول سال گذشته متناسب با فراخور هر منطقه جشنواره‌ای در شهرستان‌های استان برگزار کردیم تا اذهان متوجه استان زنجان در ایام نوروز شود، ادامه داد: ایجاد و تأسیس یک پایگاه میراث ملی در استان زنجان از جمله این اقدامات به شمار می‌رود که شامل پایگاه میراث ملی داش‌کسن بود که علاوه بر این، مقدمه پیگیری ثبت چند اثر تاریخی زنجان در میراث جهانی از جمله غار کتله‌خور، مردان نمکی به همراه معدن چهره‌آباد و … خواهد بود.

کد خبر 6059662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha