۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

۴۳۵ رویداد فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی در کردستان اجرا شد

۴۳۵ رویداد فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی در کردستان اجرا شد

سنندج_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: در سال گذشته ۴۳۵ رویداد فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی در استان کردستان اجرا شد.

علی اصغر دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به خلاصه‌ای از دستاوردهای یک ساله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در سال ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته با بارش برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در تمامی عرصه‌ها از جمله هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و سینما؛ فرهنگی شامل کتاب، رسانه و مطبوعات، شعر و ادبیات روبرو بودیم و ۴۳۵ رویداد در استان اجرا شدند.

وی بیان کرد: از تعداد برنامه‌های اجرا شده ۱۶۸ برنامه و رویداد در عرصه فرهنگی و هنری و ۲۶۷ برنامه و رویداد نیز در عرصه معنوی دینی و قرآنی با محوریت مساجد سراسر استان برگزار شد.

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با سابقع‌های چند ساله در کردستان

وی تصریح کرد: برگزاری تمامی جشنواره‌های دارای سابقه چندین ساله در استان در سال گذشته (تئاترخیابانی مریوان، تئاترکوردی سقز، تئاتر استانی، کنگره شعر عاشورایی قروه و شعر مرد میدان بیجار، موسیقی خیابانی کامیاران و هه‌لپه‌رکی بانه و …) با پیوست‌های فرهنگی از دستاوردهای بارز این رویدادها بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد: اجرای ۲ رویداد ملی بسیار تأثیرگذار در عرصه آموزشی، هنری و قرآن در سطح ملی از نمودها و دستاوردهای برنامه‌های پارسال بود که سی‌مین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران و رویداد قرآنی مدهامتان این دو رویداد بزرگ بود.

دیدار چهره به چهره با ۷۲۷ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در کردستان

دریایی عنوان کرد: شاخصه رویدادهای فرهنگی و هنری شخصیت محور براساس حفظ و تکریم سرمایه‌های فرهنگی و هنری استان، دیدار و تجلیل از ۹۲ نفر از شخصیت‌های فرهنگی و هنری در سراسر استان در منازل آنها و دیدار چهره به چهره با ۷۷۲ نفر از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه با هدف شنیدن و طرح مسائل و مشکلات آنها از ویژگی‌های برجسته سال گذشته بود.

وی افزود: دیدار رئیس جمهور محترم با اهالی فرهنگ و هنر استان و سفر مقامات وزارتخانه از جمله شخص وزیر و معاونان ایشان به استان فرهنگی کردستان و دیدار با هنرمندان و شنیدن دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات این قشر تأثیرگذاری از شاخصه‌های بارز عرصه فرهنگ و هنر استان در سال گذشته بود.

اجرای ۳ طرح و پروژه عمرانی عرصه فرهنگ و هنر در کردستان

وی تصریح کرد: افتتاح و بازگشایی سه طرح و پروژه عمرانی عرصه‌ی فرهنگ و هنر استان از جمله نگارخانه هنر شهر سنندج، پلاتوهای سقز و دیواندره با مجهز شدن به آخرین ابزار و سیستم‌های صوتی و نورپردازی از جمله شاخصه دیگر این بارش‌های فرهنگی و هنری در عرصه توسعه فضاهای فرهنگی و هنری همه جانبه بود.

وی گفت: پارسال ۲۲۱ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان از خدمات (بیمه و هنرکارت و…) صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شده و ۶۵۲ نفر نیز عضویت آنها تمدید شده است.

دریایی اضافه کرد: شاخصه دیگر فرهنگی و هنری برنامه‌های پارسال حضور چندین اثر هنری در عرصه‌های هنرهای نمایشی، تجسمی و سینما در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و برون مرزی از جمله اقلیم کردستان عراق با حضور و همراهی مدیرکل فرهنگ کردستان با هنرمندان در جشنواره‌های تئاترهای خیابانی کرکوک و دربندیخان و نمایشگاه کتاب سلیمانیه عراق و حضور ۶ اثر خیابانی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر پارسال از جمله این دستاوردها بوده است.

برگزاری ۱۶ کرسی آزاداندیشی در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: از شاخصه‌های دیگر و نوآورانه عرصه فرهنگ و هنر با هدف شنیدن صدای مردم و اهالی فرهنگ و هنر در همه عرصه‌ها، برگزاری ۱۶ کرسی آزاداندیشی با حضور اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی در سراسر استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین اداره‌کل ارشاد اسلامی استان بود.

وی اعلام کرد: در ارزیابی عملکرد سالیانه دستگاه‌های اجرایی استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در عرصه تبیین دستاوردها و اقامه نماز حائز رتبه برتر در سطح استان شد.

کد خبر 6060354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha