۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱

امام جمعه دشتی:

ظرفیت‌های شهرستان دشتی برای تحقق تولید با مشارکت مردم شناسایی شود

ظرفیت‌های شهرستان دشتی برای تحقق تولید با مشارکت مردم شناسایی شود

بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: در شهرستان دشتی زمینه‌ها و ظرفیت‌های خوبی در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها شناسایی شود و به فعلیت برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه خورموج اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان در واقع ما میهمان و سر سفره قرآن هستیم لذا باید خرد و کلان برنامه زندگی ما بر محور قرآن باشد.

وی با تبریک سالروز تولد امام حسن (ع) اظهار داشت: روز ولادت ایشان آغاز هفته اکرام است و مردم خوب است با الگوبرداری از خلق کریمانه ایشان در طرح اکرام و ایتام و احسان شرکت کنند.

امام جمعه دشتی بیان کرد: اکرام و احسان و بخشش و انفاق در این ماه جمع کردن توشه آخرت است و امام حسن (ع) به علت اکرام و خلق کریمانه ای که داشتند به کریم اهل بیت معروف شدند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ با همه فرازها، فرودها، تلخی‌ها و شیرینی‌ها به پایان رسید افزود: ترور جمعی زیادی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی کرمان و حادثه غمبار غزه از تلخ‌ترین حوادث سال گذشته بود.

زاهددوست تاکید کرد: در صحنه نسل کشی در غزه تا امروز بیش از ۳۱ هزار نفر شهید و دهها هزار نفر مجروح شدند. در این صحنه مردم غزه عزت، استقامت و ایمان را برای مردم دنیا ترجمه کردند و روسیاهی و ننگ ابدی برای سازمان‌های جهانی و سران کشورهای عربی و حتی برخی کشورهای اسلامی ماند.

وی اضافه کرد: حضور حماسی مردم در صحنه‌های انقلاب مانند راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه و انتخابات ۱۱ اسفند از جمله حلاوت‌ها و شیرینی‌های سال ۱۴۰۲ بود که باید شکرگزار باشیم.
مشارکت ۷۳ درصدی شما مردم شهرستان دشتی برگ زرین دیگری به تاریخ پرافتخار دشتی افزود و اثبات بصیرت و ولایت‌مداری شما مردم بود.

امام جمعه دشتی ادامه داد: مسئولان کشوری و استانی باید به مردم بصیر و زمان شناس دشتی نگاه و توجه ویژه‌ای داشته باشند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود شعار سال جدید را جهش تولید با مشارکت مردم نامیدند

وی افزود: اگر رشد تولید و حرکت رو به جلو در تولید ملّی به نحو مطلوب انجام بگیرد، بسیاری از مشکلات مهمّ اقتصادی مثل مسئله‌ی تورّم، مسئله‌ی اشتغال و مسئله‌ی ارزش پول ملّی، به نحو خوبی به سمت حل شدن پیش خواهد رفت.

زاهددوست خاطرنشان کرد: در شهرستان دشتی زمینه‌ها و ظرفیت‌های خوبی در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها شناسایی و به فعلیت برسد.

وی گفت: تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز به فال نیک است اما باید طوری رفتار کنیم که موجبات هتک حرمت ایام الله رمضان فراهم نشود. اگرچه روزه بر مسافر واجب نیست ولی همه باید حرمت ماه مبارک رمضان را پاس بدارند.

امام جمعه دشتی تاکید کرد: اگر با تذکر لسانی همراه با محبت به افرادی که شئون ماه مبارک را رعایت نمی‌کنند برخورد شود بسیار مؤثر و اثرش پایدارتر خواهد شد. در عین حال باید با کسانی که به حرمت شکی ماه رمضان اصرار دارند و حاضر به رعایت شئونات دینی و اسلامی نیستند برخورد قانونی و قاطع صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دشمنان دین در فضای مجازی، بزرگ نشان دادن آمار روزه‌خواری است اضافه کرد: باید ضمن مراقبت از این نقشه دشمن، مسئولان فرهنگی و قضائی هم نسبت به پیشگیری از پدیده روزه خواری در ملأ عام اقدام عملی و جدی داشته باشند.

زاهددوست ادامه داد: هدر رفت ۳۵ میلیون تن مواد غذایی در کشور که از سوی کارشناسان مطرح شده و به گفته وزیر کشاورزی سالانه دور ریز برنج به یک میلیون تن می‌رسد که دقیقاً به اندازه میزان برنج وارداتی است.

وی گفت: این رقم اگر اسراف نشود و مدیریت شود می‌تواند وارد سفره مردم و خصوصاً افراد کمتر برخوردار شود و بخش مهمی از نیازها تأمین شود.همه باید فرهنگ صرفه جویی و جلوگیری از اسراف را در جامعه و خانواده خود نهادینه کنیم.

کد خبر 6060394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha