۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴

فرماندار مشهد:

مدرسه زیرساخت اصلی ارتقای جامعه است

مدرسه زیرساخت اصلی ارتقای جامعه است

مشهد- فرماندار مشهد گفت: مدرسه زیرساخت اصلی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ارتقای جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح سه شنبه در آئین افتتاح دارالقرآن امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه مدرسه زیرساخت اصلی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ارتقای جامعه است، اظهار کرد: مدرسه حوزه زیربنایی و زیرساختی است که متأسفانه اهمیت آن را به رغم فهمیدن، درک نمی‌کنیم.

فرماندار مشهد افزود: همیشه می‌گوئیم معلمی شغل انبیا است و یا اینکه وزارت آموزش از ارکان نظام جمهوری اسلامی است ولی آیا در عمل هم این چنین است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه به همت عرصه‌های فعال در حوزه آموزش و پرورش استان در حال کم کردن فاصله حرف تا عمل هستیم تصریح کرد: نتیجه نزدیکی و قرار گرفتن دو حوزه نوسازی مدارس و آموزش و پرورش در کنار هم موجب ساخت دارالقرآن می‌شود تا خروجی آن انسان‌های بی نظیر در دنیا باشد.

داوری از هیأت‌های مذهبی و جلسات و محافل قرآنی و روضه‌خوانی به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی واقعی یاد کرد و گفت: امروز دشمن شبکه‌های اجتماعی را در فضای مجازی ایجاد کرده است.

فرماندار مشهد در ادامه با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها با طرح این سوال که آیا موضوع غزه با عاشورا تفاوت دارد، اظهار کرد: امروز دوباره عاشورا در غزه تکرار شده است؛ کودک کشی و نسل کشی را شنیده بودیم ولی امروز آن را می‌بینیم.

وی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران گفت: باید باور کنیم که اگر مهم و مؤثر نبودیم ما را نقطه‌زنی نمی‌کردند، این نشان دهنده صلابت و حقانیت و صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

داوری با بیان اینکه باید قدر این انقلاب را بدانیم و در مدرسه تحول ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: تقویت مدرسه به عنوان کارخانه انسان سازی تکلیف ما است.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: اگر نماز را نهادینه کردیم و قرآن برای ما تبدیل به الگو شد مشکلات حل می‌شود وگرنه قرآن‌ها به نیزه می‌شود و امام مسلمین در گودی قتلگاه به شهادت می‌رسد و عده‌ای هلهله می‌کنند.

وی نتیجه تمام خلقت را فزت و رب الکعبه بیان و اظهار کرد: همه هدف رسیدن به خداوند متعال است و در غیر این مسیر به هدف نخواهیم رسید و هر کجا هدف و مقصد را گم کنیم به بیراهه خواهیم رفت.

کد خبر 6067332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha