۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲

در ایام نوروز صورت گرفت؛ 

فروش بیش از ۱۵ میلیاردی محصولات صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان

فروش بیش از ۱۵ میلیاردی محصولات صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان

زاهدان_ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از فروش بیش از ۱۵ میلیارد ریالی محصولات صنایع‌دستی استان در ایام نوروز امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی طهرانی‌مقدم صبح امروز سه شنبه، در جمع اصحاب رسانه، افزود همزمان با فعالیت رسمی ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان از ۲۴ اسفندماه سال گذشته، مسافران و گردشگران زیادی این استان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند که تا ۱۲ فروردین ماه میزان ورودی مسافران به عدد ۶۷۴ هزار و ۷۸۲ نفر رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از میان این آمار، تعداد ۶۵۸ هزار و ۱۵۷ نفر مسافر ایرانی و ۱۶ هزار و ۶۲۵ نفر نیز توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند که به ترتیب شاهد رشد ۶۷ و هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

به گفته طهرانی‌مقدم، بر اساس آمار ارسالی به ستاد خدمات سفر استان، تا ۱۲ فروردین ماه تعداد ۲۶ هزار و ۴۷۷ نفر از طریق فرودگاه‌های استان، هشت هزار و ۱۲۴ نفر از طریق راه‌آهن و ۶۴۰ هزار و ۱۸۱ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند که در این سه بخش نیز به ترتیب رشد ۳۸، ۱۷ و ۱۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی های انجام شده و افزایش کیفیت و کمیت غرفه‌های صنایع‌دستی، در این بازه زمانی فروش صنایع‌دستی نیز به رقم یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان رسید که رشد ۶۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در این بازه زمانی، بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار نفر نیز از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی استان بازدید کرده‌اند.

کد خبر 6067413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha