۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۴۳

مدیر جهاد کشاورزی کازرون:

بیش از هفت هزار هکتار از نخلستان‌های کازرون گرده افشانی شد

بیش از هفت هزار هکتار از نخلستان‌های کازرون گرده افشانی شد

کازرون-مدیر جهادکشاورزی کازرون با اشاره به گرده افشانی هفت هزار و ۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های کازرون، گفت: گرده افشانی نخیلات شهرستان کازرون تا اواخر فروردین ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رشیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر گرده‌افشانی در هفت هزار و ۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان آغاز شده است، افزود: گرده افشانی خرما از مهمترین فعالیت‌های تخصصی برای تولید خرمای مرغوب و اقتصادی بوده و نقش مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: این اقدام باید توسط افرادی مسلط به عملیات گرده افشانی و ماهر انجام شود و رعایت بهداشت باغ‌ها و تغذیه مناسب درختان از مواردی است که باید توسط کشاورزان مورد توجه قرار گیرد.

رشیدی ادامه داد: شهرستان کازرون با حدود هفت هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان از قطب‌های مهم تولید خرما در استان محسوب می‌شود و مهمترین ارقام خرما تولیدی این شهرستان، کبکاب و زاهدی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون افزود: خرمای برداشت شده در این شهرستان افزون بر توزیع در بازار کازرون، به دلیل بازارپسندی به سایر استان‌ها و کشورهای چین، روسیه، امارات، عراق و هندوستان صادر می‌شود.

کد خبر 6067420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha