۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱

یکی از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی خبر داد؛

ثبت ده‌ها مورد تجاوز ارتش ترکیه به خاک عراق طی سال جاری میلادی

ثبت ده‌ها مورد تجاوز ارتش ترکیه به خاک عراق طی سال جاری میلادی

یکی از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق از افزایش تجاوزات ارتش ترکیه به خاک این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «جبار عوده» یکی از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق تاکید کرد که ارتش ترکیه طی سال جاری ۴۰ تجاوز به خاک عراق انجام داده است.

وی در ادامه افزود: نیروهای ترکیه شش عملیات علیه خاک عراق از طریق حمله‌های هوایی، پهپادی و توپخانه ای طی ۱۰ روز انجام دادند که بدین ترتیب از آغاز سال ۲۰۲۴ تاکنون تعداد این تجاوزات به ۴۰ مورد رسیده است.

عوده اضافه کرد: محدوده این تجاوزات نظامی ترکیه شامل ۱۰ منطقه در مرزهای اقلیم کردستان عراق و نینوا شده که نقض آشکار حاکمیت کشورمان و اصول حسن هم جواری به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: آنکارا بهانه‌های زیادی برای توجیه حمله‌های خود و ترورها در خاک عراق مطرح می‌کند. تحقق ثبات از طریق ساخت پایگاه‌ها و پادگان‌ها در داخل عراق صورت نمی‌گیرد بلکه از طریق حرکت به سمت همکاری با بغداد با هدف تحقق منافع هر دو طرف انجام می‌شود.

پیش از این روزنامه «حرییت» چاپ ترکیه مدعی شده بود که ارتش این کشور در حال برنامه‌ریزی برای عملیات زمینی گسترده علیه نیروهای وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) در شمال عراق است.

این در حالی است که فعالان سیاسی و مسئولان عراقی بارها نسبت به افزایش حجم تجاوزات ترکیه علیه شمال این کشور و موضع انفعالی دولت بغداد در قبال این تجاوزات هشدار داده‌اند.

کد خبر 6068164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha