۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۱۱

آیت الله کعبی:

فرهنگ عمومی کشور باید به فرهنگ قرآنی تبدیل شود

فرهنگ عمومی کشور باید به فرهنگ قرآنی تبدیل شود

اهواز - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی کشور باید تلاش کند فرهنگ عمومی کشور را به فرهنگ قرآنی تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباس کعبی شامگاه شنبه در محفل انس با قرآن اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی وظیفه مهمی در ترویج آموزه‌های ناب قرآنی در جامعه دارد و بر این اساس می‌بایست با اجرای برنامه‌های دقیق تمام تلاش در راستای تبدیل فرهنگ عمومی و به فرهنگ قرآنی تبدیل شود.

وی در ادامه با برشمردن ویژگی‌ها و شاخصه‌های انسان قرآنی توضیح داد: ایمان عمیق و اندیشه توحیدی و جهادی بودن ویژگی‌های اصلی یک فرد قرآنی است که اندیشه و عمل را با یکدیگر عجین کرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یک مدیر جهادی در آموزش و پرورش باید بتواند با تکیه بر دانش، تحول بنیادین ایجاد کند و این مهم باید از طریق فراهم آوردن فرصت برای ایجاد تحول در زیرساخت‌ها دنبال شود.

آیت الله کعبی در عین حال با اظهار اینکه قرآن یک نسخه شفابخش است اما به شرط اینکه در کنار قرآن به قرآن ناطق هم توجه کنیم، تصریح کرد: قرآن ناطق امام و رهبر جامعه اسلامی است. امروزه منظومه فکری رهبری در راستای ایجاد تحول جامعه می‌بایست در آموزش و پرورش اجرایی و عملیاتی شود.

کد خبر 6071869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha