۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۴

گفت وگو با قاری جوان مازندرانی؛

زندگی دهه نودی که با آیه ها گره خورده است

زندگی دهه نودی که با آیه ها گره خورده است

آمل- «طاهر علی آبادیان» یک دهه نودی بوده صدای قرآن از همان زمان کودکی با ذهن و زبانش عجین شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مراسم افطاری در جمع خانواده طاهر رنگ و بوی دیگری دارد، خانه هر کدام از اقوام که برای افطاری دعوت می‌شوند، از طاهر می‌خواهند تا برایشان ربنا بخواند و همه با صدای او دور سفره افطار جمع می‌شوند و او با صوت خوش می‌خواند: ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا....

«طاهر علی آبادیان» یک دهه نودی است و صدای قرآن از همان زمان کودکی با ذهن و زبانش عجین شده است، خانواده‌ای که همه به تلاوت قرآن انس دارند؛ طاهر هر وقت که به قرائت قرآن می‌پردازد، برادر کوچک سه ساله‌اش نیز بی‌آنکه کسی به او بگوید، در کنارش می‌نشیند و همگام با طاهر با زبان کودکانه‌اش قرآن می‌خواند.

طاهر نیز کودکی‌اش را اینگونه به یاد دارد؛ زمانی که برادر بزرگترش قران می‌خوانده و او نیز همراهی‌اش می‌کرده و الگوی هر سه برادر، پدرشان است که با تلاوت قرآن، انس به قرآن را به‌صورت عملی، به آنها آموخته است.

او اکنون در کلاس هفتم مدرسه استعدادهای درخشان شهرستان بابل درس می‌خواند اما پیش از رفتن به مدرسه از پیش دبستانی، قرائت قرآن را به‌صورت حرفه‌ای شروع کرد و در ابتدا، چند ترمی را به روخوانی و فصیح خوانی پرداخت و دو سه سالی می‌شود که اصول تلاوت و قرائت را آغاز کرده است، بیشتر به تقلید از استاد مصطفی اسماعیل به تلاوت قرآن می‌پردازد و وقتی می‌پرسم دوست داری در این راه تا کجا پیش بروی، می‌گوید: دوست دارم روزی قاری‌ای شوم که به سبک خودم قرآن بخوانم و سبک جدیدی را ایجاد کنم.

زندگی دهه نودی که با آیه ها گره خورده است

روزهایش بدون قرآن نمی‌گذرد و انگار تلاوت قرآن ذکر روز و شبش شده است و طاهر در این باره می‌گوید: برخی از روزها کاملاً وقت برای تمرین قرائت می‌گذارم اما جدای از این، خیلی اوقات با خودم آیه‌ها را از حفظ می‌خوانم.

برخی از روزها کاملاً وقت برای تمرین قرائت می‌گذارم اما جدای از این، خیلی اوقات با خودم آیه‌ها را از حفظ می‌خوانم

تلاوت قرآن در اخلاقش و عمل به احکام نمود یافته است، با آنکه به سن تکلیف نرسیده اما از خیلی سال قبل نماز خواندن را شروع کرده و امسال و سال قبل روزه هم گرفته است و در رابطه با تلاوت قرآن می‌گوید: هر وقت در جمع فامیل می‌روم، آنها از من می‌خواهند که برایشان قرآن بخوانم، در کنار این به مراسم‌ها برای تلاوت قرآن دعوت می‌شوم و در ماه رمضان نیز از طرف کانون خدمت رضوی برای تلاوت قرآن و خواندن ربنا به مساجد دعوت می‌شوم و امسال نیز در شب قدر در یکی از مساجد سوره عنکبوت و روم را به‌صورت ترتیل خواندم، همچنین امسال و سال گذشته در برنامه شهر قرآن شبکه مازندران نیز قرآن خواندم.

طاهر از پدر و مادرش که در این راه مشوقش بوده‌اند، تشکر می‌کند و در توصیه‌ای به هم سن و سالانش می‌گوید: قرآن بخوانند و البته در کنار آن، حتماً معنا و تفسیر قرآن را نیز بخوانند.

در کنار قرآن، طاهر به هنر و رباتیک نیز علاقه دارد و این بعد دیگر زندگی اوست و می‌گوید: با آبرنگ در رابطه با زندگی اهل بیت نقاشی می‌کشم و از کلاس اول علاوه بر رفتن به کلاس‌های قرآن، به کلاس‌های برنامه‌نویسی رباتیک رفته‌ام و سی پلاس و پایتون انجام می‌دهم و در این زمینه هم امسال، در دور اول مسابقات سمپاد لیزر اپتیک موفق شده‌ام و توانستم به دور دوم مسابقات راه پیدا کنم.

کد خبر 6071902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابوالفضل IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      سلام طاهر هم کلاسی من است🌹🌹🌹🌸