۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۳۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

ادامه یافتن طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ماه‌های آینده

ادامه یافتن طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ماه‌های آینده

شهرکرد- مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: درحال حاضر مسطورا جدی‌ترین طرح قرآنی در کشور به شمار می‌آید که مقرر است در ماه‌های شوال و ماه آینده نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری شامگاه گذشته ۲۰ فروردین ماه در نشست صمیمی جامعه قرآنی چهارمحال و بختیاری با استاندار، اظهار کرد: تلاوت و حفظ قرآن کریم مقدمه تدبر در آن است و در آیات نورانی این کتاب آسمانی نیز می‌بینیم که انسان‌ها به تدبر در آیات دعوت شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قرآن کریم دو ویژگی مهم برای مؤمنین ذکر کرده است، ادامه داد: اولین مورد انفاق در راه خدا و دومین مورد نیز داشتن ایمان و جهاد است که داشتن ایمان و جهاد نیز توسط امام خمینی (ره) به افراد جامعه ما آموزش داده شد و این موضوع به وضوح در مقایسه شرایط ایمانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی مشخص است.

وی ادامه داد: حرکت در مسیر مرضات‌الله تکلیفی الهی است که برای تمامی ما در نظر گرفته شده و حرکت در مسیر فی‌سبیل‌الله ابتدای حرکت در مسیر فی‌مرضات‌الله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: قرآن کریم انسان‌ها را دعوت به تدبر، تفکر، بصیرت و تعقل می‌کند بنابراین نباید تلاوت و حفظ آیات الهی به حجابی تبدیل شود که جامعه را از معارف الهی دور کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح مسطورا در ایام ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: تمرکز این طرح نیز بر تدبر در آیات اجتماعی قرآن کریم است همچنین تلاش شد تا آیات نورانی قرآن کریم به گفتمان رایج مردم جامعه تبدیل و در زندگی آن‌ها جاری و ساری شود.

وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری از نظر شرکت مردم در طرح مسطورا دارای رتبه اول کشوری است و برنامه‌ریزی برای ادامه این مسیر نیز صورت گرفته است. حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به لزوم حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآن در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: اعتبارات قرآنی استان در حال حاضر حدود ۵۰۰ میلیون تومان است و حدود ۲۰۰ خانه قرآن نیز در استان وجود دارد که سرانه سالانه هر یک از این مراکز دو میلیون تومان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یکی از برنامه‌های مدنظر ما این بود که جریان قرآنی استان از شخص‌محور به حلقه‌محور تبدیل شود و در همین راستا سال گذشته ۶۰۰ مربی قرآن از مجموعه‌های مختلف که دارای پنج شاگرد بودند برای حضور مجموعه‌محور در مشهد و شرکت در یک دوره تبیینی دعوت شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسطورا جدی‌ترین طرح قرآنی در کشور به شمار می‌آید که مقرر است در ماه‌های شوال و ماه آینده نیز ادامه داشته باشد.

کد خبر 6073946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha