۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۱۹

فرماندار شمیرانات خبر داد؛

اجرای طرح فجرانه در ۱۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در شمیرانات

اجرای طرح فجرانه در ۱۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در شمیرانات

شمیرانات- فرماندار شمیرانات گفت: ۱۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان آماده ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه (کالابرگ) هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان همزمان با سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه (کالابرگ) را جهت تأمین اقلام مورد نیاز شهروندان دارند.

ذاکریان گفت: در طرح مذکور که از دهه مبارک فجر ۱۴۰۲ در سه مرحله آغاز شده است، یک سبد ۱۱ قلمی کالا شامل گوشت، مرغ، گوشت منجد گوساله، حبوبات، قند و شکر، برنج، ماکارونی، روغن، تخم مرغ، ماست کم چرب، شیر کم چرب و پنیر است که برای تأمین حداقل کالری پروتئین، ریز مغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت سال ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

وی افزود: قیمت خرید سبد مشتمل بر ۱۱ قلم فوق، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده است که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت نمایند و مابه التفاوت آن تا قیمت سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهیانه دریافت خواهند کرد، مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

براساس این گزارش، برای تسهیل دسترسی همشهریان به اطلاعات طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه، نرم‌افزار شما و کد دستوری موبایلی #۱۴۶۳ *۵۰۰* در نظر گرفته است که باید با استفاده از تلفن همراه سرپرستان خانوار مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 6075185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha