۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سامانه اخیر

افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سامانه اخیر

اردبیل_ مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با بارش‌های اخیر در اردبیل شاهد افزایش ۱۴ درصدی این بارش ها در اردبیل نسبت به سامانه‌های اخیر هستیم.

مجید کوهی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تا قبل از وقوع بارش های اخیر متوسط بارش استان کاهش حدود ۱۱ درصدی نسبت به دوره بلندمدت داشت که خوشبختانه بارش های اخیر علاوه بر جبرای کسری بارش سبب رشد سه درصدی بارش های استان نسبت به دوره بلندمدت شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تاثیر مثبت این سامانه های بارشی در شهرستان اردبیل بوده که سبب بهبود ۲۲ درصدی بارش در این شهرستان شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل متوسط بارش استان از اول مهر سال گذشته تا ۲۴ فروردین سال جاری را ۱۹۸ میلی متر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه طی دوره بلندمدت افزایش حدود سه درصدی و نسبت به مدت مشابه طی سال گذشته افزایش ۵۵ درصدی داشته است.

کوهی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط بارش در شهرستان های سرعین، پارس آباد، گرمی، خلخال، مشگین شهر، انگوت و بیله سوار به ترتیب ۸ تا ۱۸ درصد بالای نرمال بوده و در شهرستان های نیر، نمین کوثر، اصلاندوز و اردبیل با کاهش حدود ۳۴ تا ۳ درصدی بارش روبرو هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بیشترین کاهش در شهرستان نیر با ۳۴ درصد است و میزان کاهش بارش در شهرستان اردبیل در حدود ۳ درصد گزارش شده است.

کد خبر 6077865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha