۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰

با انعقاد تفاهم‌نامه ای صورت می گیرد؛

تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه‌های علمیه افغانستان

تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه‌های علمیه افغانستان

تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و شورای نظارت کشور افغانستان در زمینه مشارکت پژوهشگاه در تأمین محتوای آموزشی مدارس و حوزه‌های علمیه منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در جریان بازدید حجه الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی افضلی، نماینده شورای نظارت بر حوزه‌های علمیه کشور افغانستان از پژوهشگاه و دیدار با رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی پژوهشگاه و شورای نظارت آن کشور در زمینه مشارکت پژوهشگاه در تأمین محتوای آموزشی مدارس و حوزه‌های علمیه کشور افغانستان منعقد و به امضا رسید.

تأمین محتوای علمی و آموزشی مورد نیاز طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور افغانستان با هدف تربیت متخصصان در رشته‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی، زن و خانواده با رویکرد اسلامی از مهمترین اهداف این همکاری علمی درنظر گرفته شده است.

در اولین مرحله از همکاری‌های فی مابین، ۱۶ عنوان از آثار پژوهشگاه به عنوان متن درسی و آموزشی حوزه‌های علمیه افغانستان در رشته‌های یادشده شامل: روان‌شناسی اجتماعی، روان‌شناسی و تبلیغات، بهداشت روانی، روان‌شناسی در قرآن، روان‌شناسی زن و مرد، اصول و ضوابط اخلاقی مشاوره با رویکرد اسلامی، تربیت و سلامت جنسی، تربیت فرزند، تربیت دینی، سیره تربیتی پیامبر و اهل بیت، تربیت اخلاقی، خانواده در اسلام، زن در قرآن، تاریخ اجتماعی شیعیان، مهارت‌های زناشویی با نگرش به منابع اسلامی، سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی، انتخاب و به نماینده آن کشور تحویل شدند.

گفتنی است این همکاری‌ها با افزایش انتقال آثار و منابع پژوهشگاه در رشته‌های مورد نظر به آن کشور و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی حضوری تداوم خواهد یافت.

حجه الاسلام والمسلمین محمدباقر سعیدی روشن رییس پژوهشگاه در این دیدار، علاقه طلاب و دانشجویان کشور افغانستان به معارف اهل البیت (علیهم السلام) را بسیار ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد این همکاری منشأ خیر و برکت برای طرفین باشد و به تربیت نیروهای متخصص در رشته‌های علوم انسانی اسلامی و انتشار دانش و معارف شیعی در آن کشور منجر شود.

حجه الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی افضلی ابراز نیز امیدواری کرد شورای نظارت بتواند زمینه ارائه منابع و آثار تولید شده در پژوهشگاه با رویکرد میان رشته‌ای در رشته‌های علوم انسانی و اسلامی را به دانشگاه‌های کشور افغانستان مهیا کند.

کد خبر 6084508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha