۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸

مصطفی هاشمی در گفت و گو با مهر:

شهرداری گرگان برابر الریاضی اذیت شد/ترسی از فینال لیگ برتر نداریم

شهرداری گرگان برابر الریاضی اذیت شد/ترسی از فینال لیگ برتر نداریم

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با اشاره به دیدارهای فینال سوپرلیگ غرب آسیا و تاکید بر شرایط سخت تیمش در آنها گفت: الریاضی در آن شرایط و زمان و مکان قوی‌تر از ما بود.

مصطفی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد تیم شهرداری گرگان در فینال سوپرلیگ غرب آسیا مقابل الریاضی لبنان که با نایب قهرمانی همراه بود و همچنین مرحله نهایی لیگ برتر باشگاه های کشور و رقابت با طبیعت برای قهرمانی، توضیح داد.

وی گفت: نمی خواهم کلیشه ای صحبت کنم یا توجیهی بیاورم اما واقعا برای دیدارهای نهایی مقابل الریاضی اذیت شدیم به خصوص که دو دیداری که در لبنان برگزار کردیم. هر دو بار برای سفر به لبنان شرایط سخت و خسته کننده ای داشتیم که روی عملکرد تیم تاثیر داشت.

هاشمی با یادآوری اینکه دیدار اول و سوم فینال در لبنان برگزار شد، خاطرنشان کرد: شهرداری گرگان بلافاصله پس از رهایی از فشار دیدارهای داخلی راهی لبنان شد و با وضعیت جسمانی کاملا خسته کننده مقابل حریف میزبان و تماشاگران پرتعدادش قرار گرفت. شرایط برای دیدار سوم فینال هم به همین صورت بود. یعنی بازیکنان از نظر جسمانی واقعا خسته بودند. وقتی هم قوای جسمانی تحلیل برود، مغز نمی تواند به خوبی دستور بدهد و باعث می شود بازیکنان نتوانند به خوبی بازی کنند.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با تاکید بر اینکه تیمش دو دیدار نخست فینال برابر الریاضی را با یک بازیکن خارجی برگزار کرد در حالیکه حریف از سه بازیکن خارجی در ترکیب تیمش استفاده می کرد، تصریح کرد: دو روز قبل از دیدار سوم فینال دومین بازیکن خارجی به ترکیب ما اضافه شد. او تنها با یک جلسه تمرینی برای این بازی آماده شد. طبیعتا خیلی هماهنگی بالایی با سایر بازیکنان نداشت. در دفاع هم ایرادات زیادی داشت. به خاطر همین مسئله در تعویض ها هم دچار نوسان می شدیم.

وی تاکید کرد: الریاضی میزبان دو دیدار فینال بود و با پیروزی در همین دو بازی هم قهرمانی را از آن خود کرد. اگر ما به جای یک بازی، میزبان دو بازی بودیم می توانستیم قهرمان شویم. چون دراین صورت خستگی سفر را نداشتیم، تیم حریف هم حمایت هوادارانش را نداشت ضمن اینکه ما می توانستیم از امتیاز تماشاگر حتی به صورت حداقلی به نفع خود استفاده کنیم.

شهرداری گرگان برابر الریاضی اذیت شد/ترسی از فینال لیگ برتر نداریم

شهرداری گرگان فینال سوپرلیگ غرب آسیا را ۳ به ۲ به الریاضی واگذار کرد و نایب قهرمان شد

هاشمی با بیان اینکه بازیکنان خارجی الریاضی قابل مقایسه با بازیکنان خارجی هیچ تیمی نیستند، تصریح کرد: سایر بازیکنان الریاضی هم همگی از بازیکنان تیم ملی لبنان هستند. تماشاگران پرتعداد الریاضی هم یک نیروی کمکی برای پیروزی این تیم بودند. در مجموع اینکه در آن شرایط و در آن زمان و در آن مکان، الریاضی از شهرداری گرگان قویتر بود و توانست قهرمان شود.

وی با اشاره به برخی انتقادها پیرامون عملکرد تیمش گفت: البته ما به انتقادها عادت کرده ایم اما واقعیت این است که با وجود نابرابر بودن برخی شرایط، تمام تلاش لازم انجام شد و بازیکنانم واقعا متعهدانه بازی کردند.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با اشاره به حضور این تیم در مسابقاتی که به میزبانی قطر برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ما، الریاضی و ساجس به عنوان نمایندگان غرب آسیا همراه با نمایندگان کویت، بحرین، عراق، قزاقستان و هند برگزار کننده این مسابقات هستیم. دو تیم برتر علاوه بر جایزه نقدی وارد مرحله نهایی باشگاه های آسیا می شوند که در دبی برگزار خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه گیری شهرداری گرگان در این رقابت ها گفت: اگر هچ تیمی بازیکن خارجی نداشت و ما هم بدون بازیکن خارجی و فقط با بازیکنان داخلی خودمان وارد مسابقات می شدیم، قطعا قهرمان می شدیم اما طبق اطلاعاتی که دارم، به جز نماینده هند، سایر تیم ها سه بازیکن خارجی دارند. امیدوارم بتوانیم ما هم سومین بازیکن خارجی را برای این رقابت ها بگیریم.حضور بازیکن خارجی خیلی مهم است به خصوص وقتی سه نفر باشند.

شهرداری گرگان برابر الریاضی اذیت شد/ترسی از فینال لیگ برتر نداریم

فینال لیگ برتر بسکتبال میان دو تیم شهرداری گرگان و طبیعت برگزار می شود

هاشمی همچنین در مورد فینال لیگ برتر باشگاه های کشور که میان دو تیم شهرداری گرگان و طبیعت برگزار می شود، گفت: از ابتدا گفته بودم که ۶ تیم شانس قهرمانی مسابقات هستند. این ۶ تیم از نظر قدرت اختلاف جزئی با هم داشتند و هیچ یک به صورت مطلق قویتر از دیگری نبود. دو تیمی هم که فینالیست شده اند، جزو همون ۶ تیم بودند.

وی با تاکید بر اینکه طبیعت جزو تیم های خوب بسکتبال است، ادامه داد: بازیکنان خوبی در ترکیب طبیعت حضور دارند، این تیم بازیکن گلزنی دارد که به نظر من بهترین بازیکن لیگ است، علاوه بر این تفکر خوبی از روی نیمکت و از طرف سرمربی تیم (مهران شاهین طبع) به بازیکنان منتقل می شود. شهرداری گرگان هم البته بازیکنان متعهدی دارد که برای برد تیم از تمام خودخواهی های خود می گذرند.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در پاسخ به این پرسش که «تیمش می تواند قهرمانی لیگ را تکرار کند؟»، گفت: کسی که پیش بینی می کند یا جاهل است یا شناختی از بسکتبال ندارد. آنچه مسلم است بازی فینال سخت است، می دانم که کار سختی داریم البته ترس برایم معنا ندارد و بدون ترس به استقبال این دیدار می رویم با این علم که شرایط امسال با سال گذشته و سال قبل از آن کاملا متفاوت است.

هاشمی گفت: تمام تلاش مان برای موفقیت تیم است. با خوشحالی هوادارن و خنده آنها برایم مهم است و برای تحقق آن تلاش می کنیم. هدف گذاری داشته ایم و با تمام قلب و ذهن برای تحققان تلاش می کنیم. امیدوارم در نهایت خروجی دیدارهای فینال به نفع بسکتبال باشد.

کد خبر 6103819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha