۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

توسعه زیرساخت‌های کشاورزی نیاز به تغییر رفتار در مزرعه دارد

توسعه زیرساخت‌های کشاورزی نیاز به تغییر رفتار در مزرعه دارد

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: زیرساخت‌های توسعه باید در ذهن فعالان تولیدی و تجاری ایجاد شود و این شدنی نیست مگر آنکه رفتارها در مزرعه و کشت تغییر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ‏ علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در همایش روز ملی گل محمدی و گلاب گفت: دولت به منظور کاهش آسیب‌پذیری کشاورزان ایرانی در حوادث و بلایای طبیعی و بحران‌های گیاهی ۷۰ درصد حق بیمه کشاورزان را پرداخت می‌کند و فقط ۳۰ درصد بیمه بر عهده کشاورزان است.

وی افزود: اگر فرهنگ سازی شود و ۳۰ درصد باقی مانده حق بیمه کشاورزان را دولت، بخش خصوصی یا شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت کنند از خسارت‌های بخش کشاورزی کاسته می‌شود.

مهاجر ادامه داد: امیدوارم روزی فرا برسد که همه باغداران، زارعان و دامداران بیمه باشند و فعالان این عرصه‌ها دغدغه‌ای جز تولید و تضمین درآمد ثابت نداشته باشند.

معاون امور زراعت جهاد کشاورزی نخستین شرط تولید را آگاهی از بازار مصرف عنوان کرد و گفت: در جهان شرکت‌های خصوصی مسیر حرکت نهادهای دولتی را ترسیم می‌کنند، اما در ایران انجمن‌های متعدد تخصصی برای یک محصول ایجاد شده که حتی ذیل عنوان آن محصول در کنار هم قرار نمی‌گیرند.

مهاجر با اشاره به انجام تحقیقات فراوان در مؤسسات دولتی برای کمک به بهبود تولید، اضافه کرد: زیرساخت‌های توسعه باید در ذهن همه فعالان تولیدی و تجاری ایجاد شود و این شدنی نیست مگر آنکه رفتارها در مزرعه و کشت تغییر کند.

کد خبر 6104317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha