زارع پور :

پروژه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری باید ۱۰سال پیش آغاز می‌شد

پروژه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری باید ۱۰سال پیش آغاز می‌شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری باید ۱۰ سال پیش در کشور شروع می‌شد و با یک تأخیر قابل توجه در این دولت سیزدهم آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ در پایان برنامه سفر خود به استان قم به نمایندگی از هیأت دولت به بخش خلجستان سفر کرد.

وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری بخشداری خلجستان، با بیان اینکه بنای دولت سیزدهم از ابتدا این بوده که با کار شبانه روزی تلاش کند عقب ماندگی‌ها را جبران کند، گفت: در دوره گذشته کارهای اساسی زمین مانده بود که از جمله آن، توسعه شبکه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری بوده است.

زارع پور با تاکید بر اینکه دنیا از حدود پانزده سال پیش به سمت ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری حرکت کرده است افزود: فناوری سیم مسی دیگر منسوخ شده است و این فناوری دیگر پاسخگوی نیازهای ارتباطی نیست و کشورهای مختلف از پانزده سال پیش به این سمت حرکت کرده بودند.

وی افزود: این کار باید ده سال پیش شروع می‌شد و با یک تأخیر قابل توجه الان در این دولت آغاز شده است؛ زارع پور ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم امروز مردم بخش خلجستان با فاصله ۸۰ کیلومتری از مرکز استان به همان فناوری دست پیدا کرده‌اند که در مرکز استان وجود دارد و سرویس‌هایی با سرعت تا هزار مگابیت در اختیارشان قرار گرفته است.

زارع پور با اشاره به اینکه در سایر حوزه‌ها نیز اتفاقات خوب و قابل توجه‌ای رخ داده است، افزود: از جمله در صنعت فضایی که در دو سال و نیم گذشته از دولت سیزدهم معادل سه دولت گذشته شاهد رویداد فضایی بوده‌ایم و با ۱۲ پرتاب رکورد پرتاب‌های کشور شکسته شده است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه مسیر پیشرفت کشور ادامه پیدا خواهد کرد، توضیح داد: البته به این معنا نیست که کشور مشکل و مسئله ندارد. کشور ما کشور پهناوری است و ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد اما با همدلی و همراهی می‌توانیم این مشکلات را نیز حل کنیم و ایران اسلامی را بر قله‌های پیشرفت ببینیم.

زارع پور با اشاره به درخواست‌های مطرح شده در این جلسه گفت: موارد مطرح شده در این جلسه از جمله تأمین آب مورد نیاز منطقه را حتماً در جلسات هیأت دولت پیگیری خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات پیش از شرکت در جلسه شورای اداری بخشداری خلجستان به نمایندگی از دولت از پروژه جاده نیمه‌کاره باغ یک به دستجرد، مجتمع در حال احداث تولید گیاهان دارویی و پروژه نهضت ملی مسکن دستجرد بازدید کرد.

در ادامه زارع پور با حضور در هنرستان خلجستان و یک کافی نت به طور رسمی اینترنت مبتنی بر فیبرنوری منازل و کسب و کارها را با انجام تست سرعت افتتاح کرد.

کد خبر 6105222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha