۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲

حجت الاسلام امرودی مطرح کرد؛

وحدت بین شیعه و سنی عملا شکل گرفته است

وحدت بین شیعه و سنی عملا شکل گرفته است

دبیرکل مجمع فعالان آزادی قدس شریف گفت: امروز خوشبختانه وحدت بین شیعه و سنی عملا شکل گرفته است، یمن شیعه از حماس سنی دفاع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه «هفته فرهنگی فلسطین / ۷۶ سال مقاومت در برابر اشغالگری» پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت همزمان با روز نکبت با حضور آیت الله محمدحسن اختری رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه و دبیرکل مجمع فعالان آزادی قدس شریف، صلاح فحصنماینده جنبش امل لبنان در ایران و جمعی از شخصیت های فعال در حوزه فلسطین توسط معاونت فرهنگی هنری باغ موزه دفاع مقدس، اتحادیه بین المللی نوجوانان وجوانان مخالف اشغالگری و آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در گالری فکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد.

در این نمایشگاه حدود ۳۰ تابلو نقاشی با مضمون مساله فلسطین برای علاقه مندان و بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده که این آثار مربوط به دختران دانش آموز هنرستان های شهر تهران خصوصاً هنرستان بعثت آموزش و پرورش منطقه ۱۴ است. همچنین در این مراسم، آثار هنری نقاشی به صورت زنده توسط دانش آموزان هنرمند به تصویر کشیده شد.

یوم النکبة (روز مصیبت)، از نظر فلسطینی‌ها یادآور روزهای تلخ یعنی اشغال سرزمین‌شان و مصادره اراضی توسط صهیونیست‌ها و اولین موج آوارگی و اخراج بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از خانه و کاشانه‌شان است.

حجت الاسلام امرودی در این آیین افتتاحیه گفت: برخی از نعمت‌ها، نعمت‌های مقدسی هستند و تکرار آن‌ها نباید مورد فراموشی قرار بگیرد، این ضرورت تشکیل جلسه «روز نکبت» است. امروز بیش از ۲۰۰ شبکه فارسی زبان القای شبهه می‌کنند. حتی شاهد هستیم که این شبکه‌ها شبهاتی را راجع به عاشورا و امام حسین (ع) نیز القاء می‌کنند. بر این اساس هرچیزی را که می‌خواهیم ارزیابی کنیم باید ببینیم چه چیزی به دست می‌آوریم و چه چیزی را از دست می‌دهیم.

وحدت بین شیعه و سنی عملا شکل گرفته است

وی افزود: در مورد عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق باید بگویم که اینها برای ما پیروزی بود و یا شکست بود. خیلی متاسف هستیم که تا امروز بیش از ۳۵ هزار شهید داده ایم که در میان آنها زنان و کودکان بودند و به فجیع‌ترین شکل ممکن هم به شهادت رسیدند. امروز شاهد خلق صحنه‌هایی در غزه هستیم که حق زندگی، سلامت، درس خواندن را از مردم سلب کرده و به تعبیر دبیرکل سازمان ملل این شهر به یک زندان غیرمسقف تبدیل شده است. امروز کشتاری در غزه صورت گرفته است که تا ۱۰۰ سال آینده می‌توان برای آن رمان‌ها و قصه‌ها نوشت که این اقدام غوغایی در عالم از مظلومیت مردم غزه ایجاد خواهد کرد. البته تاریخ اگر بتواند خودش را از زیر امپراطوری رسانه‌ای صهیونیست‌ها بیرون بکشد.

دبیرکل مجمع فعالان آزادی قدس شریف در ادامه سخنان خود گفت: چرا یوم النکبت باید برگزار شود؟ علت آن برای این است که یادآوری کند که اولاً اینها برای محو بشریت آمدند. آنها آمدند و بیش از ۷۰۰ هزار نفر از فلسطینیان را رسماً کوچاندند. نزدیک به ۲ میلیون نفر به اردن رفتند، ۵۰۰ هزار نفر به سوریه و ۵۰۰ هزار نفر هم به لبنان رفتند. صهیونیست‌ها یک کشور را با طرح عنوان جعلی اسرائیل محو کردند. الیته باید سعی کنیم از واژه و کلمه رژیم صهیونیستی در قبال آن استفاده کنیم.

وی گفت: امروز خوشبختانه وحدت بین شیعه و سنی عملاً شکل گرفته است، یمن شیعه از حماس سنی دفاع می‌کند و امروز عمل به قرآن را در عرصه میدان مشاهده می‌کنیم. پس ما مسلمانان باید بدانیم که اگر وحدت داشته باشیم، آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند مشکلی برای ما ایجاد کنند. جریان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تمام شده است و آمریکا مجبور است برای حمایت از اسرائیل هواپیماهای خودش را مستقیماً به سمت سرزمین‌های فلسطین اشغالی پرواز دربیاورد. تا قبل از عملیات وعده صادق کسی نمی‌توانست اسرائیل را هدف قرار دهد و حالا امروز نفس این عملیات پیروزی بزرگی است. این عملیات ابهت رژیم صهیونیستی را شکسته است. امروز می‌بینیم که آمریکا مجبور است با حزب‌الله لبنان مذاکره کند.

نمایشگاه مذکور از ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ در گالری فکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاغ مقدس واقع در میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی برپا است.

کد خبر 6106366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha