۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۴

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در گفت و گو با مهر؛

مشکلات پزشکی قانونی کهگیلویه برطرف شود/ پیگیری احداث سد آبریز

مشکلات پزشکی قانونی کهگیلویه برطرف شود/ پیگیری احداث سد آبریز

دهدشت_ رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: مشکلات پزشکی قانونی کهگیلویه برطرف شود.

حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مأموریت جهت بررسی مشکلات و معضلات شهرستان کهگیلویه افزود: در پی اقدامات مؤثر دستگاه قضائی و حمایت‌های بی‌دریغ فرماندار و اعضای شورای تأمین، رونق احداث صنایع پتروشیمی و برطرف شدن مشکل تأمین آب پتروشیمی دهدشت نشان‌دهنده تعهد مسئولین به رفاه و پیشرفت منطقه است.

وی با اشاره به تأمین مالی و تعهدات بانکی، بمنظور جلوگیری از تعدیل نیرو و حفظ اشتغال در منطقه تصریح کرد: این تلاش‌ها، به‌ویژه در صنعت پتروشیمی که نیروی کار خود را از میان مردم همین منطقه تأمین می‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: امید است با برطرف کردن مشکلات مالی و فراهم آمدن تجهیزات، شاهد اتمام و تولید پلی اتیلن سنگین در این پروژه عظیم در کشور و به بهره برداری رسیدن هر چه زودتر آن باشیم.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح مسائل زیست‌محیطی و به بهره برادری رسیدن تصفیه خانه فاضلاب شهری دهدشت را از جمله موضوعاتی که باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد عنوان و تاکید کرد: هدررفت بیش از ۵۸ درصد آب شرب شهر دهدشت، چالشی است که نیازمند پیگیری فوری و مؤثر است.

وی احداث و ایجاد فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب دهدشت را یکی از پروژه‌های مهم عنوان کرد و گفت: این مهم تأثیر بسیار زیادی در سلامت آب شرب استان و آب‌های پایین دستی دارد.

پورخاقان با توجه به اقلیم، مسائل قومی و قبیله‌ای، ابنیه های نظامی و انتظامی متناسب با توسعه شهرستان را ضروری دانست و گفت: این اقدام، با هدف مقابله با مشکلات قاچاق و بهبود امنیت جاده‌ها، به‌ویژه در مسیر پاتاوه به دهدشت، صورت می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام پور خاقان با اشاره به مشکلات پزشکی قانونی کهگیلویه و با بیان اینکه سه شهرستان، دو حوزه قضائی و تنها یک پزشک دارد، گفت: این پزشک بین کهگیلویه و گچساران مشترک است و قطعاً نمی‌تواند خدمات رسانی بطور کامل اجرایی کنند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح به تأثیرات عمیق فضای مجازی بر فرهنگ و اجتماع اشاره کرد و افزود: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مکان‌های فرهنگی، جامعه را به سمت استفاده گسترده از فضای مجازی سوق داده است که این تغییر، چالش‌های جدیدی را در زمینه آموزش و فرهنگ به وجود آورده است.

پور خاقان با توجه به این تحولات تاکید کرد: لازم است که قوه قضائیه و مجلس به بازنگری و بهبود استفاده از فضای مجازی بپردازند تا از ظرفیت‌های آن در جهت ارتقای فرهنگ و آموزش بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های این منطقه احداث سد آبریز است، ابراز امیدواری کرد: اقدامات و تأمین منابع برای احداث این سد محیا و با بهره‌برداری از آن مردم منطقه کشاورزی خود را توسعه و تحول ببخشند.

کد خبر 6106526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha