۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۹

تولید نفت شیل بالارفت

تولید نفت شیل بالارفت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود درباره بهره‌وری حفاری اعلام کرد: تولید نفت از مناطق مهم شیل این کشور در ماه ژوئن به بالاترین میزان در ۶ ماه اخیر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود درباره بهره‌وری حفاری اعلام کرد: تولید نفت از مناطق مهم شیل این کشور در ماه ژوئن به بالاترین میزان در ۶ ماه اخیر افزایش می‌یابد.

به‌گفته این نهاد انرژی، تولید در حوضه‌های اصلی آمریکا به ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که بالاترین مقدار از ماه دسامبر تاکنون است.

تولید نفت شیل که حدود سه‌چهارم کل تولید نفت آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد، به‌دلیل افزایش بهره‌وری چاه‌ها در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود تولید نفت از هر دکل جدید در حوضه پرمین در ماه آینده به ۱۴۰۰ بشکه در روز برسد که نسبت به ۱۳۸۶ بشکه نفت تولیدشده در ماه مه افزایش داشته است. این مقدار بالاترین تولید ماهانه هر دکل از نوامبر ۲۰۲۱ تاکنون به شمار می‌رود.

براساس این گزارش، تولید روزانه نفت از حوضه پرمین، بزرگ‌ترین میدان نفتی ایالات‌متحده که در غرب تگزاس و نیومکزیکو قرار دارد، با ۱۷ هزار و ۹۷۰ بشکه افزایش به ۶ میلیون و ۱۹۰ هزار بشکه خواهد رسید.

کد خبر 6106742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha