۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش:

اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری هدفگذاری شد

اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری هدفگذاری شد

شازند- معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته در سال جاری هدفگذاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی ظهر چهارشنبه در حاشیه سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران، با اشاره به مطرح شدن همسان سازی حقوق در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش به صورت پلکانی انجام خواهد شد.

وی افزود: این مهم در سال ۱۴۰۳ به میزان ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم ۳۰ درصد برای فرهنگیان بازنشسته و سایر بازنشستگان خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون جذب معلم مقطع ابتدایی، ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۸ هزار نفر در آموزش و پرورش جذب خواهند شد و فرآیند مصاحبه و گزینش این افراد به میزان سه برابر ظرفیت در حال انجام بوده و تلاش می‌شود نتایج نهایی تا ۲ ماه آتی اعلام شود.

وی افزود: آزمون کیفیت بخشی مشاوران، مربیان پرورشی، دبیران ورزش و مراقبین سلامت، روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شده و نتایج سه برابر ظرفیت تا ماه آینده اعلام خواهد شد تا ارزیابی و مصاحبه این افراد برای جذب بیش از ۱۹ هزار نفر آغاز شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون جذب دبیری در مقطع متوسطه اول و دوم در روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه، گفت: بیش از ۲۴ هزار نفر نیز از این طریق در آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

احمدی لاشکی گفت: ششم و هفتم اردیبهشت ماه آزمون دوره چهار ساله دانشگاه فرهنگیان برگزار شده و طی آن بیش از ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان و بیش از ۲ هزار نفر در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی جذب خواهند شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته هدفگذاری شده است و مقرر است در بازه زمانی سه ساله انجام شود.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ خیرین بیش از ۴ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های آموزش و پرورش مشارکت داشته‌اند که این میزان اعتبار سال گذشته به ۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و این مهم باید مورد توجه باشد که آموزش و پرورش نیز موظف است به همان میزان در پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

کد خبر 6107503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبداله IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 0
      همه در حد حرف است که همه روزه گفته میشود هیچ چیز جدیدی گفته نمیشود افراد مختلف به زبانهای مختلف حرف میزنند همه در مورد همسانسازی میگویند و در نهایت نتیجه همون است