۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۰۴

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مسؤول اجرای آئین‌نامه سرویس مدارس شدند

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مسؤول اجرای آئین‌نامه سرویس مدارس شدند

بوشهر- مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مسؤول اجرای آئین‌نامه جدید سرویس مدارس هستند و آموزش و پرورش ناظر است.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه سادات مدبرنژاد عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی شورای معاونین و مشاوران امور بانوان آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: سند راهبردی امور زنان در وزارت آموزش‌وپرورش تدوین شد.

وی بیان کرد: این سند در ۷ محور در زمینه‌های زیست عفیفانه، گفتمان‌سازی الگوی سوم زن مسلمان، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تحکیم خانواده، نشاط اجتماعی، محرومیت‌زدایی و پرورش هویت اسلامی و ایرانی تدوین شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آئین‌نامه جدید حمل‌ونقل دانش‌آموزی مصوبه هیئت وزیران گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مسئول اجرا آئین‌نامه جدید سرویس مدارس هستند و آموزش و پرورش ناظر است.

وی اضافه کرد: بر اساس این آئین‌نامه مدیر مدارس حق انعقاد قرارداد با هیچ شرکتی ندارد و این کار به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار شده و آموزش و پرورش به عنوان ناظر است.

مدبرنژاد با بیان اینکه زن محور سلامت خانواده و جامعه است اظهار داشت: شنیدن دغدغه‌های بانوان شاغل در ادارات و آگاهی از مشکلات و نگرانی‌های آنان کمک شایانی در بهبود فضای کار آنان دارد.

سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان ادامه داد: مشاوران حوزه زنان در استان و شهرستان‌ها و مناطق باید جایگاه خاص و ویژه‌ای در شورای آموزش و پرورش داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال چهار طرح از حوزه وزارتی به استان‌ها ابلاغ شد اضافه کرد: اعتبار طرح‌ها به استان‌ها ابلاغ شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحران بزرگ جمعیت در کشور تصریح کرد: برای مدیریت این ابر بحران جمعیتی قرارگاه جوانی جمعیت در استان‌ها تشکیل شد که مشاور امور بانوان دبیر قرارگاه جوانی جمعیت است.

مدبرنژاد عامل پیشرفت تعلیم و تربیت را مشارکت خانواده و مدرسه دانست و بیان کرد: خانواده و مدرسه با یکدیگر عامل پیشبرد نظام تعلیم و تربیت هستند لذا برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای والدین لازم و ضروری است.

کد خبر 6107849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha