۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان:

سمنان رتبه سوم تحقق تعهد اشتغال در کشور را دارد

سمنان رتبه سوم تحقق تعهد اشتغال در کشور را دارد

سمنان- دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه این استان رتبه سوم تحقق اشتغال کشور را دارد، گفت: امسال بیش از ۵۰ درصد افزایش تحقق اشتغال در استان هدفگذاری شده است.

علی نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه استان سمنان رتبه سوم کشور را در زمینه تحقق تعهد اشتغال به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: با توجه به تحقق خوب اشتغال طی سال‌های اخیر و همچنین همراهی خوب دستگاه‌های ذی ربط در زمینه ایجاد اشتغال مانند میراث فرهنگی، جهاد، صمت و … ضریب تعهد اشتغال استان در سال جاری ۵۰ درصد بیشتر نیز شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۴۶۷ فرصت شغلی باید امسال در استان سمنان ایجاد شود، افزود: دستگاه‌ها متولی می‌بایست امسال میزان تعهد اشتغال استان را محقق سازند.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه با توجه به اینکه در شورای اشتغال استان مقرر شده ۵۰ درصد بیش از تعهد اشتغال محقق شود، قطعاً میزان اشتغالزایی در استان سمنان بیشتر خواهد بود، ابراز کرد: سمنان جایگاه ویژه‌ای در بین استان‌های کشور در زمینه توسعه اشتغال دارد.

نورانی با بیان اینکه تنها در ماه اول سال جاری دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ۴۷۵ فرصت شغلی را ایجاد کنند، تاکید کرد: نزدیک یک سوم از این میزان اشتغال ایجاد شده مرتبط با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه نیمی از شغل‌های ایجاد شده طی دو ماه اول سال جاری مرتبط به روستاییان و عشایر است، تاکید کرد: اشتغال روستاییان و عشایر به منظور ارتقای ماندگاری در روستاها و توسعه روستایی از جمله مهمترین رویکردهای کارگروه اشتغال استان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و همچنین کسانی که دارای مدارک مهارتی هستند، از دیگر موضوعاتی است که به صورت جدی در استان سمنان دنبال می‌شود.

نورانی با اشاره به همکاری خوب دستگاه‌های متولی ایجاد اشتغال و اعطای تسهیلات خوب به طرح‌های اشتغالزایی در سال‌های اخیر، افزود: امیدواریم امسال هم این تعامل‌ها تقویت تا بتوانیم میزان قابل توجهی اشتغال را در استان ایجاد کنیم.

به گزارش مهر، سال گذشته نیز بیش از ۱۵۰ درصد از تعهدات اشتغال استان سمنان از سوی دستگاه‌های اجرایی محقق شده بود.

کد خبر 6108772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha