۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۴

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری:

کسب و کار در حوزه سالمندی از مشاغل آینده خواهد بود

کسب و کار در حوزه سالمندی از مشاغل آینده خواهد بود

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری حوزه سالمندی را یکی از مشاغل آینده برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد خادمی در جلسه پرسش و پاسخ با موضوع مشاغل آینده و آینده مشاغل در بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث افزود: نگهداری و تکریم سالمندان بخشی از فرهنگ ماست، اما با توجه به روند پیری جوامع، ارائه کسب و کار در حوزه سالمندی از مشاغل آینده خواهد بود، با بررسی فضای استارتاپی کشورهای ژاپن، انگلیس و آمریکا میل به ارائه خدمات به سالمند در فضای زندگی شخصی افراد مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه نگهداری از سالمند به واسطه یک فناوری، بسیار خوشایند است، گفت: ۷ میلیون سالمند در کشور داریم اما در سال ۲۰۳۰ یک جهش بالا در حوزه سالمندی خواهیم داشت.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هنوز فعالیت در حوزه سالمندی برای جامعه ما خیلی محسوس نیست، افزود: اما فعالیت در این حوزه جز بیزینس های آینده ما است.

خادمی با اشاره به اینکه آموزش‌های آینده آموزش‌های پیامدمحور است، افزود: هنوز ساختار بازار کارمان بازار کار سنتی است، هنوز بسیاری از افراد ضرورت آموزش و یادگیری درمقاطع تحصیلی سطح بالا را درک نکرده اند، اما در مقابل در دانش بنیان ها دیده شده که افراد دارای یک دانش لب مرز باشند.

وی گفت: بر اساس آمارهای بین المللی ما ۱۸ میلیون کمبود نیروی کار حوزه سلامت داریم، بنابراین حوزه سالمندی می‌تواند یکی از فعالیت ها برای فعالان این بخش باشد.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری افزود: در حوزه سالمندی یک بخشی از مشاغل، در حوزه حمل و نقل و بخشی در حوزه غذای سالمندی فعالیت دارند، بر اساس آمارها رصد و پایش افراد و مراقبت در منزل بیشترین خدماتی بوده که در این خصوص استفاده شده است.

وی افزود: نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگترین و مهمترین رویداد در حوزه تجهیزات و خدمات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی در منطقه که سالانه تعداد زیادی از شرکت های توانمند در آن حضور دارند، فرصتی مغتنم برای شرکت های فعال داخلی و بین المللی است.

کد خبر 6111108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha