۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵

مدیرکل منابع طبیعی اردبیل:

۱۶۰۰ هکتار اراضی ملی در اردبیل رفع تصرف شد

 ۱۶۰۰ هکتار اراضی ملی در اردبیل رفع تصرف شد

اردبیل- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر یک هزار و ۶۷۵ هکتار اراضی ملی این استان در قالب ۵۶۳ پرونده رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

محمود قلی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، از تشکیل پرونده تخریب برای اراضی ملی در استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای احقاق حقوق شهروندان و رفع تصرف از اراضی ملی، پرونده‌های متشکله به مراجع استان ارجاع داده شده که در مرحله رسیدگی و صدور حکم است.

وی با اشاره به آمار کشف قاچاق چوب و الوار در استان اردبیل خاطرنشان کرد: طی این مدت یک هزار و ۹۷۱ اصله چوب آلات، ۹۷ تن هیزم، چهار تن زغال، ۲ هزار و ۲۸۲ اصله درختچه، ۳۵۶ کوره زغال در مناطق مختلف طی یک سال گذشته کشف شده و متخلفان هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به فضاسازی های اخیر در مورد از بین رفتن ۴ هکتار جنگل در مناطق سوها و نیارق اشاره کرد و گفت: عمده این خسارت ها به دنبال آتش سوزی در جنگل و قطع درختان در قالب کوره های غیرمجاز بوده که ما سعی کردیم جلوی آن را گرفته و به نوعی به احیا و غنی سازی جنگل کمک کنیم.

قلیزاده بیان کرد: تلاش می کنیم تا با احیا و غنی سازی جنگل ها و جلوگیری از ورود احشام به تقویت این مواهب خدادادی کمک کنیم.

کد خبر 6111713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha