۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۱

مدیرکل منابع طبیعی مازندران- نوشهر:

۳ باند سازمان یافته قاچاق چوب در غرب مازندران متلاشی شد

۳ باند سازمان یافته قاچاق چوب در غرب مازندران متلاشی شد

نوشهر- مدیرکل منابع طبیعی مازندران-نوشهر با اشاره به شناسایی و انهدام سه باند سازمان‌یافته قاچاق چوب در جنگل‌های این استان گفت: تاکنون چندین نفر شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد خزایی پول عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب و مردمی و جمعی از خادمان ملت و ادامه راه این عزیزان اظهار داشت: در راستای مصوبات استانی و شهرستانی شورای تأمین در خصوص برخورد قاطعانه با مخلان امنیت زیستی و تخریب کنندگان آثار ارزشمند جنگل‌های هیرکانی در سه عملیات کشف و ضبط چوب آلات قاچاق جنگلی در شب گذشته در غرب مازندران. عوامل ۳ باند سازمان یافته قاچاق چوب شناسایی و دستگیر شدند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر افزود: یک دستگاه کامیون با محموله چوب آلات قاچاق از گونه الوار توسکا به حجم حدودی ۲۵ متر مکعب در ساعت ۲ بامداد دوم خرداد ۱۴۰۳ در محور کندوان به سمت تهران توسط مأمورین پاسگاه ایست و بازرسی پل اوشن شهرستان چالوس توقیف و محموله قاچاق به نفع دولت ضبط و در این رابطه فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی شهرستان معرفی شد.

خزایی پول ادامه داد: در عملیات دیگر در شهرستان عباس آباد دپوی چوب آلات قاچاق قاچاقچیان با استفاده از تکنولوژی روز که با حضور و همراهی دادستان محترم شهرستان عباس آباد شناسایی و تعداد ۱۰۳ اصله الوار از گونه راش کشف و ضبط شد.

این مقام مسؤول استان گفت: در همین زمان در شهرستان نوشهر نیز قاچاقچیانی که با دواب مشغول قطع و حمل چوب آلات قاچاق بودند، که به محض مشاهده نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از منطقه متواری شده، که با شناسایی این اخلالگران پرونده قضائی تنظیم و به مرجع قضائی ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: چتر حفاظتی یگان حفاظت اداره کل و ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها در جنگل‌های هیرکانی روز به روز از توسعه و گسترش بیشتری برخوردار خواهد شد و اقدامات حفاظتی، گشت و مراقبت، حضور فیزیکی و نوع مدیریت حاکم بر عرصه‌های جنگلی شبانه روزی است.

مدیر کل منابع طبیعی ضمن اخطار مجدد به اینگونه اقدامات قاچاقچیان چوب که امنیت مردم را هدف قرار داده‌اند، اخطار داد، نیروهای ویژه و یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی شبانه روز در حال رصد تحرکات این افراد هستند و در این راه هیچ کوتاهی نخواهند کرد.

در پایان از همه مردم دلسوز و دوستداران طبیعت انتظار دارد تا هرگونه تجاوز به اراضی ملی و قطع درخت را به شماره‌های گویای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6116109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha