۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۳

در گفت و گو با مهر مطرح شد

تشریح فعالیت‌های مربی یونانی بسکتبال در ایران/ حضور در دو رویداد

تشریح فعالیت‌های مربی یونانی بسکتبال در ایران/ حضور در دو رویداد

نایب رییس فدراسیون بسکتبال در مورد فعالیت های «النی کاپوچیانی» مربی یونانی که هفته گذشته برای آغاز دور دوم همکاری با این فدراسیون به عنوان سرمربی تیم‌های بانوان به ایران سفر کرد، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، «النی کاپوچیانی» مربی یونانی که سال گذشته در یک مقطع کوتاه مدت با فدراسیون بسکتبال همکاری داشت، در پی رایزنی های انجام شده و توافقات به عمل آمده، هفته گذشته به ایران بازگشت تا دور جدید همکاری با این فدراسیون را آغاز کند.

قرار است این مربی یونانی در آغاز فعالیت دوباره در بسکتبال ایران، هدایت تیم زیر ۱۸ سال را در مسابقات کاپ آسیا (اول تا ۱۱ تیر) بر عهده داشته باشد و سپس با تیم ملی بانوان در رقابت های ویلیام جونز (۱۵ تا ۲۱ مرداد) شرکت کند.

فتانه ملک نایب رییس فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد برنامه های این مربی در دو سه ماهه ابتدایی حضور دوباره در بسکتبال ایران گفت: نتیجه گیری از اولین دوره همکاری با «النی کاپوچیانی» به اندازه ای رضایت بخش بود که مجدد از او برای ادامه همکاری دعوت کردیم و توانستیم موافقت او را جلت کنیم. البته مشغله هایی که النی در بسکتبال باشگاهی یونان داشت باعث تاخیر در آغاز این همکاری شد اما با بالاخره هفته گذشته او به ایران بازگشت.

وی با تاکید بر اینکه همکاری با «النی کاپوچیانی» در تمام رده های سنی به عنوان سرمربی خواهد بود، تصریح کرد: اعزام تیم زیر ۱۸ سال به کاپ آسیا اولین برنامه فدراسیون برای خانم النی در دوره جدید همکاری است. بر همین اساس وی از دو روز پیش در محل اردوی تیم زیر ۱۸ سال حاضر شد و به صورت رسمی هدایت اردونشینان این تیم را بر عهده گرفت.

تشریح فعالیت‌های مربی یونانی بسکتبال در ایران/ حضور در دو رویداد

«النی کاپوچیانی» و فتانه ملک در بازگشت دوباره این مربی یونانی به ایران

نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه «النی کاپوچیانی» پیش از سفر به ایران نیز در مورد روند تمرینات تیم زیر ۱۸ سال و برنامه های کلی بسکتبال بانوان با کادر فنی این تیم و فدراسیون در تماس بود، ادامه داد: نیکا بیک لیک لی تا هفته گذشته نظارت مستقیم بر تمرینات تیم زیر ۱۸ سال را بر عهده داشت اما با ورود خانم النی، او به صورت رسمی هدایت تیم را بر عهده گرفت و بیک لیک لی به عنوان مربی کنارشان خواهد بود.

ملک با بیان اینکه «النی کاپوچیانی» طی یک ماه آینده به صورت مستمر در کنار تیم زیر ۱۸ سال خواهد بود، خاطرنشان کرد: بعد از اتمام مسابقات کاپ آسیا، این مربی به ایران باز می گردد تا برای آماده سازی تیم ملی کنار این تیم قرار بگیرد. قرار است تیم ملی در رقابت های جام ویلیام جونز شرکت کند و «النی کاپوچیانی» هدایت تیم را بر عهده خواهد داشت.

وی یادآور شد: سال گذشته هم تیم ملی بسکتبال بانوان با هدایت «النی کاپوچیانی» در رقابت های معتبر ویلیام جونز شرکت کرد و عملکرد خوبی هم ارائه داد. تاثیر این حضور و همراهی را در رقابت های دیویژن B آسیا دیدیم که ایران برای نخستین بار فینالیست شد.

نایب رییس فدراسیون بسکتبال بانوان با اشاره به اینکه تیم زیر ۱۶ سال ایران نیز برای مسابقات ۲۰۲۵ آماده می شود و «النی کاپوچیانی» برای این تیم نیز برنامه های آماده سازی ارائه داده است، گفت: بعد از ویلیام جونز و بازگشت از این رقابت ها، در مورد چگونگی ادامه همکاری با این مربی یونانی تصمیم گیری نهایی اتخاذ می شود. آنچه مسلم است در این دوره همکاری، بیشتر از سال گذشته از حضور او و برنامه هایش استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6119557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha