۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۶

استاندار لرستان:

مشکل آب شرب رومشکان با تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان حل می‌شود

مشکل آب شرب رومشکان با تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان حل می‌شود

رومشکان - استاندار لرستان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان با تأمین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان مشکل آب شرب رومشکان را حل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در حاشیه شورای اداری رومشکان، اظهار داشت: باتوجه‌به استعداد بالای کشاورزی این منطقه تأمین آب مهم‌ترین دغدغه مردم رومشکان است.

وی افزود: پیشنهاداتی برای پمپاژ آب رودخانه «سیمره» و جابه‌جایی «سهم‌بری» سد «سیمره» و «معشوره» شد که باید از طریق مکاتبه با وزیر محترم نیرو پیگیر شویم.

استاندار لرستان، گفت: جاده ترانزیتی که استان خوزستان را به کرمانشاه متصل می‌کند پرتردد است که باید برای ساماندهی و تعریض آن از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تأمین اعتبار شود.

شفقت تصریح کرد: حریم جاده‌ها در این منطقه به‌گونه‌ای است که زمین‌های کشاورزی منطقه را از بین می‌برد و باید مطالعات جدید انجام و تجدیدنظر شود.

وی آب آشامیدنی را از دیگر مشکلات مهم شهرستان رومشکان عنوان کرد و گفت: برای تأمین آب آشامیدنی اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است که شرکت آب و فاضلاب استان قول مساعد داد که این مشکل را مرتفع کند.

استاندار لرستان به تپه‌های باستانی داخل شهر «چغابل» اشاره کرد و افزود: طی پروتکلی با ایجاد تفاهم بین شهرداری و میراث‌فرهنگی این دو تپه تاریخی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 6119848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha