حجت الاسلام والمسلمین حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اگر تمام عمر گریه کنیم و سجده شکر بیاوریم نمیتوانیم لطف سید الشهدا (ع) را جبران کنیم.
وی با اشاره به اینکه، احدی بدون شفاعت سید الشهدا وارد بهشت نخواهد شد گفت: کسی که به ثارالله بی توجه باشد از چشم خداوند میافتد. قابل ذکر است: یکی از افضل عبادات مستحب،، بُکاء بر سیدالشهدا است و در روایات آثار فراوانی را بر آن ذکر کردهاند. یکی از آثار آن تطهیر است. یعنی اشک بر سیدالشهدا مطهر انسان است. در روایتی امام رضا (ع) به ریان بن شبیب به عزاداری امام حسین (ع) توصیه کردند و فرمودند: «یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ بَکَیْتَ عَلَی الْحُسَیْنِ ع حَتَّی تَصِیرَ دُمُوعُکَ عَلَی خَدَّیْکَ غَفَرَ اللَّهُ لَکَ کُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتَهُ صَغِیراً کَانَ أَوْ کَبِیراً قَلِیلًا کَانَ أَوْ کَثِیرا »(۱) اشک بر امام حسین، بزرگ و کوچک و کم و زیاد گناه را پاک میکند.
حجت الاسلام والمسلمین میرزایی با اشاره به اینکه اثر دیگر بکاء بر سید الشهدا این است که انسان را به حیات طیبه میرساند بیان داشت: یعنی انسان را به نور حیات طیبه و ولایت معصومین نورانی میکند و در آن هم برائت هست و هم تولی، هم نور و هم نجات از ظلمات و گناه.
وی افزود: کسانی که تحت سرپرستی خداوند و اهل بیت قرار نگیرند شیطان را پرستش میکنند سرپرست مؤمنان خداوند تبارک و تعالی و سرپرست کافران، شیطان است.
گاهی اوقات آلودگیهای ما بخاطر گناهان ظاهری ماست
حجت الاسلام والمسلمین میرزایی اظهار کرد: گاهی اوقات آلودگیهای ما بخاطر گناهان ظاهری ماست و گاهی ریشه گناهان، صفات رذیله ما هستند و ریشه صفات رذیله هم تولی به اولیا طاغوت و شیطان است.
وی با بیان اینکه ریشه این گناهان، نوعی کبریایی در مقابل خداوند است گفت: گریه بر سیدالشهدا تمام مراتب تعلقات به دنیا و غیر خدا را پاک میکند. نه فقط گناهان ظاهری را. اگر رگههای پنهانی گناه هم در اعماق وجودی مؤمن باشد، این اشک آنها را هم شستشو میدهد.
حجت الاسلام والمسلمین میرزایی خاطر نشان کرد: خداوند تبارک و تعالی به مؤمنان وعده آرامش، اطمینان خاطر جمعی فلاح، صلاح و رستگاری میدهد، اما شیطان همیشه تهدید و وعده به فقر و مرگ و خسران میدهد و ترس و دلهره در پیروانش میافکند، در آیه قرآن آمده است: إِنَّمَا ذٰلِکُمُ الشَّیْطَانُ یُخَوِّفُ أَوْلِیَاءَهُ، شیطان اولیای خودش را میترساند و وعده فقر و عذاب میدهد. الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ. اگر ایمان و پذیرش الوهیّت در انسان حاصل شد، خدای متعال ولایت این انسان را به عهده میگیرد و ولایت الهی نتیجه اثر هدایت و بیرون رفتن انسان از ظلمت و ترک آن به سمت نور و سرچشمه توحید است.
نظر شما