۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۳:۵۶

شمس در گفتگو با مهر خبر داد:

حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند

حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند

معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندانها گفت: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه، سازمان زندانها مکلف شده تا از طریق انجمن های حمایت از زندانیان و سایر موسسات و تشکل های مردمی ، کلیه خانواده های زندانیان نیازمند و همچنین معدومین را تحت پوشش قرار دهد.

علی شمس در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در پی پیگیری های مکرر از مجلس و دولت برای تامین اعتبار مورد نیاز، نمایندگان مجلس هفتم در نامه ای به رئیس جمهور خواستار تخصیص منابع و امکانات به سازمان زندانها برای اجرای این بخش از قانون شدند.

معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندانها تصریح کرد: نامه مذکور در جلسه هیئت دولت مطرح و مقرر شد طرح جامعی تدوین و به هیئت دولت ارائه شود که پیشنهادات سازمان زندانها در کمیته ای با حضور کارشناسان و مدیران عامل انجمن های حمایت زندانیان مجرب کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت طرحی با 17 پیشنهاد تدوین گردید.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در جلسات کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک کارشناسی شد و در نهایت با تایید رئیس جمهور ، آئین نامه اجرایی قانون تامین زنان و کودکان بی سرپرست با هدف در نظر گرفتن خانواده های زندانیان نیازمند اصلاح گردید.

شمس با اشاره به تغییرات ایجاد شده در این آئین نامه گفت: بر اساس اصلاحات انجام شده کودکان بی سرپرست زندانیان با هماهنگی سازمان زندانها ، شناسایی می شوند و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می گیرند.

معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندانها ، همچنین در مورد فرصت های قانونی ایجاد شده برای همسران زندانیان خاطر نشان کرد: شناسایی زنان و کودکان بی سرپرست زندانی و فاقد تمکین مالی برعهده وزارت رفاه و تامین اجتماعی با هماهنگی دستگاههای ذیربط خواهد بود.

وی ، حمایت های مالی و تهیه امکانات خودکفایی یا مقرری نقدی و غیر نقدی مستمر شامل فراهم نمودن امکانات رفاهی ، فراهم نمودن و تهیه امکانات و ابزار و سایل حرفه آموزی ، کار ، اشتغال ، تامین هزینه های حرفه آموزی ، پرداخت سرمایه کار و تامین هزینه تشکیل خانواده و ازدواج  را از جمله تسهیلات این قانون عنوان کرد.

شمس در خصوص حمایت های فرهنگی و اجتماعی از خانواده های زندانیان گفت: ارائه خدمات آموزشی ، تحصیلی و تربیتی در سطوح فرهنگی و پیش دبستان تا تحصیلات عالی ، آموزش حرفه و فن جهت اشتغال ، خدمات مشاوره ای و مددکاری از جمله حمایت های فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده در این آئین نامه است.

کد خبر 684596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha