۸ تیر ۱۳۸۷، ۱۷:۵۴

پایان ماموریت حجت الاسلام نیازی در سازمان بازرسی کل کشور

پایان ماموریت حجت الاسلام نیازی در سازمان بازرسی کل کشور

ماموریت حجت الاسلام محمد نیازی در سازمان بازرسی کل کشور پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، به موجب ابلاغ مورخ 8/4/87 آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام محمد نیازی در پی پایان ماموریت در سازمان بازرسی کل کشور به سمت عضو معاون دیوان عالی کشور منصوب شد.

حجت الاسلام محمد نیازی در فروردین سال 1337 در شهر مقدس قم و در یک خانواده روحانی چشم به جهان گشود. دوره ابتدایی را در دبستان حائری سپری کرده و در سال 1349 وارد حوزه علمیه قم شد. دروس سطح را در  محضر اساتید بزرگوار مرحوم آیت‌الله ستوده، آیت‌الله اعتمادی، آیت‌‌الله استادی، آیت‌‌الله حاج شیخ حسن‌آقا تهرانی فراگرفت.

دروس خارج فقه و اصول را از محضر آیات بزرگوار حاج شیخ جواد تبریزی، وحید خراسانی، حاج آقا مجتبی تهرانی و مظاهری بهره برد.

درس فلسفه را از اساتید بزرگوار حسن‌زاده آملی و انصاری شیرازی استفاده نموده و درس تفسیر را در محضر  آیات گرانقدر جوادی آملی و مصباح یزدی تلمذ کرد.

مدرک کارشناسی خود را از مؤسسه در راه حق که بعداً به مؤسسه پژوهشی امام خمینی(قدس سره) تغییر نام داد، دریافت کرده و کارشناسی ارشد خود را در رشته حقوق جزا در دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده است.

 سوابق اجرایی

حجت الاسلام نیازی در سال 1359 برای تبلیغ به منطقه کلاردشت چالوس اعزام شد و علاوه بر تبلیغ و فعالیت در امور تربیتی دبیرستان و سپاه پاسداران مدتی به عنوان مسؤول جهاد سازندگی کلاردشت انجام وظیفه کرد.

در سال 1361 بعد از سخنرانی حضرت امام ره مبنی بر درخواست از حوزویان مبنی بر اینکه " بروند و مشکل قضاوت  را  ولو تقلیداً حل کنند" وارد دستگاه قضایی شد.

در آذر ماه سال 1361 به عنوان رئیس دادگاه کیفری 2 کرمانشاه کار قضایی خود را آغاز کرده،  با گذشت قریب یک سال از فعالیت قضایی، از سوی شورای عالی قضایی به عنوان کفیل دادگستری استان کرمانشاه معرفی شد. همزمان ریاست دادگاه انقلاب ارتش استانهای همدان و کرمانشاه و کردستان را به عهده داشت.

در سال 1365 به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خوزستان معرفی شد و تا زمان قبول قطعنامه 598 یعنی 27/4/67 در منطقه جنوب بود. سپس به قم منتقل و به عنوان رئیس دادگاه نظامی قم و همزمان ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان را عهده‌دار شد .

وی در سال 1368 به سمت دادستان نظامی تهران منصوب و‌ در سال 1378 به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی شد.

نیازی از سال 1383 تاکنون مسئولیت سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار بوده است . 

کد خبر 707247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha