۱ مرداد ۱۳۸۷، ۱۳:۳۹

اخبار ادبی از کانون پرورش فکری

اخبار ادبی از کانون پرورش فکری

راه‌اندازی شعبه کانون زبان ایران در سمنان و برپایی جشنواره‌ای برای معرفی پیامبر اعظم(ص) به کودکان از جمله اقدامات تازه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کانون، کانون زبان ایران با راه‌اندازی شعبه‌ای در سمنان فعالیت آموزشی خود را با ثبت‌نام 100 زبان‌آموز آغاز کرد. این شعبه در حال حاضر علاقمندان به فراگیری زبان انگلیسی را در 5 کلاس آموزشی تحت پوشش قرار می‌دهد.

در مراسم افتتاح این شعبه در سمنان، فضل‌الله موحدی مدیر کانون استان گزارشی را از روند جذب و تربیت مدرس، آزمون تعیین سطح، سطوح مختلف کانون زبان و نیز تقویم اجرایی ترم تابستان ارائه کرد.

با گشایش این شعبه تعداد استان‌های دارای مراکز کانون زبان ایران به 24 استان افزایش یافت.

کانون زبان ایران وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر در 65 شعبه خود در سراسر کشور در هر دوره تحصیلی سه ماهه 120هزار زبان‌آموز را تحت آموزش زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی و فارسی قرار می‌دهد.

خبر دیگر اینکه، سنندجی‌ها جشنواره "سایه آفتاب" را در حالی مرداد امسال در شهر خود برگزار می‌کنند که برای شرکت در آن 700 اثر فرهنگی، ادبی و هنری از سراسر کشور ارسال شده است.

این جشنواره هم‌زمان با مبعث پیامبر اعظم(ص) و با هدف آشنا ساختن کودکان و نوجوانان و مربیان آنها با شخصیت و جایگاه ایشان روز 8 مرداد در سنندج برگزار می‌شود.

برای شرکت در این جشنواره 500 اثر ادبی و 200 اثر هنری ارسال شد که 53 اثر ادبی، 25 اثر قصه‌گویی و نمایش عروسکی و 30 اثر هنری برای شرکت در مرحله نهایی پذیرفته شده است.

به گفته عباس حسین‌پناهی مدیر کانون استان کردستان و دبیر جشنواره، این رویداد فرهنگی برای اولین بار در سطح کشور با هدف ترویج دین باوری، وفاق و وحدت ملی در بین کودکان و نوجوانان کشور برگزار می‌شود.

وی همچنین از تأسیس رصدخانه ویژه کودکان و نوجوانان در کردستان خبر داد و افزود: این مرکز با هدف تقویت علمی و فکری کودکان و نوجوانان احداث می‌شود.

حسین پناهی با اشاره به اینکه هم اکنون 14 مرکز ثابت، دو مرکز سیار و یک مرکز پستی کانون در استان کردستان فعال است اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک این مراکز به سه مرکز سیار و دو مرکز پستی افزایش یابد.

کد خبر 719447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha