۱۸ مرداد ۱۳۸۷، ۱۲:۳۹

واکنش احتیاط آمیز آمریکا به خبر احضار مشرف به دادگاه

واکنش احتیاط آمیز آمریکا به خبر احضار مشرف به دادگاه

مقامات آمریکایی در واکنش به خبر اقدام احزاب ائتلافی دولت پاکستان در احضار رئیس جمهور این کشور به دادگاه از روی احتیاط عمل کرده و این موضوع را مسئله ای داخلی برای پاکستان توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "گونزالو گالگوس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه گفت: ما مرتبا اعلام کرده ایم که سیاست داخلی پاکستان موضوعی است که خود مردم پاکستان باید درباره آن تصمیم بگیرند. اما با این حال واشنگتن و اسلام آباد همچنان به عنوان دو هم پیمان قوی در امر مبارزه با تروریسم در کنارهم باقی می مانند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه خطاب به دولت پاکستان اعلام کرد که هرگونه اقدامی علیه پرویز مشرف باید بر اساس قانون اساسی پاکستان باشد.

در همین رابطه کارشناسان سیاسی آمریکا معتقدند که هرگونه اقدامی علیه مشرف، اقدامات آمریکا در امر مبارزه با تروریسم را با مشکل مواجه می کند.

بر اساس این گزارش، هر چند آمریکا طوری وانمود می کند که طرفدار برقراری دموکراسی در پاکستان است اما به گفته کارشناسان مسائل بین الملل با توجه به اهداف آمریکا در منطقه از جمله مبارزه با القاعده و طالبان و همچنین کاهش اقدمات گروه های شبه نظامی حاضردر مرز پاکستان و افغانستان، واشنگتن خواهان ادامه حضور مشرف در پست ریاست جمهوری و یا حداقل انتخاب یک شخص نظامی دیگر در این پست است.   

کد خبر 729127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha