۱۶ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۳۸

حجت اعلام کرد:

نیاز نیروگاهها به روزانه 137 میلیون متر مکعب سوخت در زمستان

نیاز نیروگاهها به روزانه 137 میلیون متر مکعب سوخت در زمستان

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان سوخت نیروگاهها در فصل زمستان را حدود 137 میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی توانیر، مسعود حجت گفت: کلیه نیروگاههای کشور در تمام سال امکان مصرف سوخت گاز را دارند که بر این اساس، میزان سوخت مورد نیاز نیروگاه ها در فصل زمستان حدود 137 میلیون متر مکعب گاز در روز است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: با توجه به اینکه مصرف گاز در سایر مصارف در زمستان بالا می رود، وزارت نفت به جای بخشی از 137 میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز روزانه، سوخت مایع را به نیروگاه ها تحویل خواهد داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در حال تجهیز امکانات و همچنین پر کردن مخازن سوخت هستیم که امید می رود مخازن ذخیره سوخت تا آخر مهرماه پر شود.

حجت گفت: سوخت مایع نیروگاه های توربین گازی و سیکل ترکیبی، گازوئیل و در مورد نیروگاه های بخاری مازوت است.

وی تاکید کرد: با توجه به خشکسالی امسال امید چندانی به تولید برق نیروگاه های برق آبی نیست، از سوی دیگر به دلیل عدم بهره گیری کشور از نیروگاه های اتمی و یا ذغال سنگ سوز، تنها گزینه ممکن برای تولید برق استفاده از سوخت گاز و مایع است که امید داریم روزانه 137 میلیون متر مکعب گاز ( و یا سوخت های مایع جایگزین آن ) به طور کامل به صنعت برق تحویل شود تا با خاموشی مواجه نشویم.

به گفته حجت، البته مراتب به وزارت نفت اعلام شده و خوشبختانه تمهیدات لازم جهت تامین سوخت توسط وزارتخانه مذکور در حال پیش بینی است و اخیرا خبرهای خوشی در مورد افزایش امکانات شرکت گاز اعلام شده که برای تامین برق بدون خاموشی در فصل سرما امید بخش است.

وی با اعلام اینکه بازده نیروگاه های کشور در سال گذشته 36.3 درصد و در مورد کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس 34 درصد و 35.9 درصد است ، دلیل بالاتر بودن راندمان نیروگاههای حرارتی در ایران در مقایسه با کشورهای مذکور را قدمت نیروگاهها در آن کشورها دانست .

گفتنی است، بخش اعظم نیروگاهها در ایران در سالهای اخیر نصب شده است.

کد خبر 744550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha