۲۱ آبان ۱۳۸۷، ۱۰:۳۵

رئیس جهاد دانشگاهی خبر داد:

برگزاری مسابقات قرآنی در جهان اسلام / حضور بانوان در مسابقات قرآنی

برگزاری مسابقات قرآنی در جهان اسلام / حضور بانوان در مسابقات قرآنی

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: فعال شدن دبیرخانه مسابقات، فراهم آوردن شرایطی برای برگزاری آن در دیگر کشورهای مسلمان و حضور بانوان در مسابقات از مهمترین برنامه ریزی های جهاد دانشگاهی درباره آینده مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا طیبی عصر روز گذشته در افتتاحیه مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان با بیان این مطلب افزود: مسابقات بین ‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان زمینه خوبی‌ برای تجلی و ظهور استعدادهای درخشان قرآنی، همگرایی جوانان جهان اسلام و تقویت گرایش جوانان به آموزه ‌های قرآن است و فرصت مناسبی برای تبادل ‌نظر و هم ‌اندیشی جوانان قرآنی کشورهای مسلمان فراهم خواهد آورد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه مسائل زیادی در جهان اسلام است که می ‌تواند موضوع تحقیق، مطالعه، خردآموزی و سعادت‌ مندی بشر قرار گیرد، اما از آنجا که قرآن برای همه انسانها در هر زمان، مکان و موقعیتی در دسترس است، باید ارتباط و تناسب موضوعات تحقیقاتی با موضوعات قرآنی مورد نظر قرار گیرد.  
 
رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: با اینکه امروز علم بشر پیشرفتهای فراوانی داشته است، اما در علوم معنوی محتاج آموختن و فراگرفتن است زیرا اکثر گرفتاریهای بشر ناشی از جدا شدن از تزکیه اخلاقی و روحی است.

طیبی اظهار داشت: دشمنان جهان اسلام امروز سه هدف عمده عقب‌ نگه ‌داشتن کشورهای اسلامی از مسائل اقتصادی و علمی، همچنین بر هم زدن اتحاد بین کشورهای مسلمان را دنبال می ‌کنند. 

کد خبر 780972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha