۱۲ دی ۱۳۸۷، ۱۷:۴۶

فوزی برهوم اعلام کرد:

موافقت مشروط حماس با آتش بس در سرزمین های اشغالی

موافقت مشروط حماس با آتش بس در سرزمین های اشغالی

جنبش حماس در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که در صورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره غزه و بازگشایی تمامی گذرگاه های این منطقه حاضر به پذیرش آتش بس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فوزی برهوم" سخنگوی جنبش حماس اظهار داشت: این آتش بس باید به مثابه قرارداد کاملی باشد که توقف کامل درگیری، رفع محاصره غزه، بازگشایی بدون قید و شرط گذرگاه ها و بدون بازگشت به توافقنامه گذرگاه ها در سال 2005 را در بر داشته باشد.

به گفته برهوم، توافقنامه گذرگاه ها در سال 2005 اختیار مطلق تحکم بر ساکنان نوارغزه را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می داد. به موجب این توافقنامه، گذرگاه رفح تحت نظارت ناظران اروپایی، نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین و نظارت اسرائیل از طریق دوربین قرار داشت.

لازم به ذکر است اتحادیه اروپا عصر روز سه شنبه در بیانیه ای خواستار توقف فوری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در غزه شد و اعلام کرد که به زودی هیئتی را به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.

این اتحادیه همچنین از آمادگی خود برای نظارت مجدد بر گذرگاه رفح به همراه اسرائیل، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داده بود.

شمار تلفات حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه که از روز شنبه آغاز شده است به 400 شهید و دو هزار زخمی رسیده است.

این در حالی است که "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از توسعه عملیات نظامی در نوارغزه خبر داده است. منابع رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده اند که عملیات زمینی این رژیم از صبح جمعه آغاز خواهد شد.

کد خبر 810450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha