۲۷ دی ۱۳۸۷، ۱۶:۰۸

خالد مشعل :

تجاوزگری اسرائیل بر روی صخره پایداری غزه خواهد شکست

تجاوزگری اسرائیل بر روی صخره پایداری غزه خواهد شکست

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز با تقدیر از همبستگی ملتهای اسلامی و امتهای آزاده جهان با مردم بی دفاع غزه تاکید کرد: تجاوزگری وحشیانه رژیم صهیونیستی بر روی صخره مقاومت و ایستادگی مردم غزه درهم خواهد شکست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، خالد مشعل پس از سخنان شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر که با تشکر از مقامهای شرکت کننده در نشست دوحه بر ضرورت توقف تجاوزگری رژیم صهیونیستی،عقب نشینی از غزه، بازشدن گذرگاهها و رفع محاصره تاکید کرد به ایراد سخنان پرداخت.

 مشعل گفت: غزه امروز صحنه ایستادگی مردم مقاومی است که با وجود ادامه جنایات ماشین قتل و ویرانگری رژیم صهیونیستی و مصایب فراوان هرگز تسلیم نمی شود.

وی خاطر نشان کرد :صحنه فاجعه باری در غزه وجود دارد، کشتار مردم بی دفاع همچنان ادامه دارد؛ تعداد شهدا و مجروحان درحال افزایش است؛ هزار و سیصد شهید و و بیش از پنج هزار مجروح که نیمی از آنها زنان و کودکان هستند قربانیان بمبهای فسفری، خوشه ای و آغشته با اورانیوم هستند.

مشعل گفت : ما به ملت استوار و مقاوم غزه سلام می فرستیم که با وجود مصایب و رنجهای بسیار، اما آه نمی گوید تا دشمن متجاوز گستاخ تر نشود.

وی تاکید کرد : تجاوزگری دشمن به زودی به یاری خدا بر روی صخره استواری شما خواهد شکست؛ زیرا دشمن فهمیده است که نمی تواند اراده شما را به سبب وحدت و استواری و ایستادگی در برابر ماشین کشتار صهیونیستی بشکند.

مشعل با تاکید بر اینکه، رنجها و آلام به زودی تسکین خواهد یافت، اما مهم ثابت قدم بودن بر مواضع و حقوق و تقویت اراده است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد : چند گزینه در برابر امت اسلامی قرار دارد؛ ما نمی خواهیم کسی به خاطر ما وارد جنگ ارتشها شوند، اما رهبران امت می توانند بر گزینه مقاومت مردمی فلسطین تکیه کنید و بر ملت فلسطین و ملتهای امت تکیه کنید و ملتهای اسلامی نشان دادند ملتهای بزرگی هستند که در برابر این تجاوزگری تسلیم نمی شوند.

وی خطاب به شرکت کنندگان در نشست دوحه گفت : ای رهبران امت عزیز اسلام؛ چرا این تجاوزگری به وجود آمد؛ به صدای مقاومت در سایه این گمراه سازی و مخدوش سازی گوش کنید؛ این تجاوزگری بر ضد حماس نیست که دشمن در بوق و کرنا می کند؛ بلکه بر ضد مسئله فلسطین و ملت فلسطین و حتی بر ضد امت اسلام است.

مشعل با اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با هرگونه طرحی که مبتنی بر حق بازگشت آوارگان و بیت المقدس به عنوان پایتخت دائمی کشور فلسطین باشد، تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر تجاوزگری ایستاده است .

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت : این تجاوزگری به سبب تمدید نشدن آتش بس نبود؛ به صراحت و صداقت می گویم با آتش بس شش ماهه همراه شدیم و به آنها گفتیم به آتش بس با وجود بی اعتمادی به دشمن پایبند هستیم، اما گفتیم به خاطر ملت ما و وحدت موضع فلسطینی فرصت دیگری می دهیم، اما درخواست طبیعی داریم اینکه محاصره غزه را پایان دهید، اما محاصره را پایان ندادند.

وی تصریح کرد : رژیم اسرائیل برای تحمیل شروط جدید با هدف از بین بردن مقاومت تلاش می کند؛ اسرائیل آتش بس را نقض کرد اما هیچ طرف بین المللی و عربی به ما تعهد نداد که در برابر آتش بس، محاصره شکسته شود.

مشعل گفت : عاقلانه نیست که غزه زیر شمشیر آتش یا شمشیر محاصره زندگی کند. مردم غزه فقط به شیر و غذا و نان نیاز ندارند می خواهند آزاد و بدون محاصره و اشغالگری زندگی کنند؛ همه ملت فلسطین می خواهند در عزت بدون محاصره و اشغالگری زندگی کنند. محاصره اعلام جنگ است.

وی با انتقاد از طرحهای سازشکارانه عربی اظهار داشت : هجده سال از زمان توافقنامه سازش مادرید تا کنون می گذرد و این مرحله، مرحله سازش نامیده شد، آیا دشمن به طرح صلح عربی پایبند بود؛ طرحهای سازش جز شهرک سازی و یهودی سازی قدس چه ثمره ای داشت؟

مشعل تاکید کرد : گزینه واقعی، مقاومت است که شارون را از غزه و باراک را از لبنان بیرون راند؛ مقاومت قادر به پیروزی است چرا این گزینه را پشست سر اندازیم ؛18 سال از مرحله سازش گذشت، اما دشمن هیچ احترامی به آن نگذاشت.

وی خاطرنشان کرد : مقاومت فلسطین، دفاعی مشروع از سرزمین و ملت است؛ مسئله آتش بس متقابل نیست، بلکه این یک جنگ یکجانبه بر ضد مردم بیگناه ما است.

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت : همه گروههای فلسطینی بر ضرورت توقف تجاوزگری، عقب نشینی از غزه، پایان محاصره و بازگشایی همه گذرگاهها به ویژه گذرگاه رفح اتفاق نظر دارند که ما طرح واقعی درباره رفح به مصر دادیم .

مشعل خطاب به رژیمهای عربی طرفدار سازش با اشالگران قدس گفت : اگر وجود مقاومت به خاطر اشغالگری است، پس از مقاومت دفاع کنید تا کرانه باختری و هر وجب از خاک فلسطین را آزاد کنید.

وی خاطر نشان کرد: مقاومت در غزه شکست نمی خورد؛ بله آزار دید، اما شکست نخواهد خورد.

مشعل افزود : اسرائیل امروز همه مناطق مسکونی و مساجد و مدارس را به سبب سکوت جهانی ویران می کند و کودکان و زنان را می کشد.

وی تاکید کرد : هرگز شروط اسرائیل را برای آتش بس نخواهیم پذیرفت.ما خواهان وحدت ملی فلسطینی قادر به مقابله با تجاوزگری و دفاع از حقوق ملت فلسطین و نه پوششی برای سازش هستیم .

مشعل خاطر نشان کرد: پس از توقف تجاوزگری، آغاز گفتگوی ملی فلسطینی وجود دارد

وی در پایان گفت : اما مسئله پایانی، مطالبات ما از شما رهبران امت است : 

1- این نشست مطالبات فلسطینی در توقف تجاوزگری، عقب نشینی دشمن از غزه، پایان محاصره و بازشدن تمام گذرگاهها را مودر تاکید قراردهد.

2- اسرائیل را مسئول فجایع غزه معرفی کند و خواستار محاکمه سران اسرائیل دردادگاههای بین المللی شود.

3 - بر حق ملت ما در مقاومت و تقویت ایستادگی تاکید کند.

4- توقف تمام اشکال عادی سازی روابط با اسرائیلی ها و فعال کردن احکام تحریم .

5- حمایت از بازسازی غزه.

6- نظارت عربی بر آشتی عربی.

مشعل تصریح کرد : اسرائیل که امروز از پیروزی بر مقاومت عاجز است، چگونه ممکن است وقتی امت همگی متحد شوند، کاری انجام دهد.

وی افزود : ما خواهان اعلام جنگ بر ضد دولت آمریکا نیستیم، اما از دیگران می خواهیم به گزینه ها و منافع ما احترام بگذارند.

مشعل در پایان از مقامهای شرکت کننده در نشست دوحه و ملتهای اسلامی و جامعه انسانی بین المللی به سبب همبستگی با مردم غزه تشکر کرد.

امیر قطرپیش از سخنان خالد مشعل خطاب به شرکت کنندگان در نشست گفت : حضور شما در نشست دوحه وجود تناقض میان این نشست و هر نشست دیگری را مورد تاکید قرار می دهد.

وی با ابراز تاسف از غیبت ابومازن اظهار داشت : دوست داشتیم ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست شرکت می کرد، اما او ترجیح داد دراین نشست شرکت نکند. 

کد خبر 817436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha