۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۹:۱۳

تزئین تالار مجلس فرانسه با فرش 350 متر مربعی هنرمندان بوکانی

تزئین تالار مجلس فرانسه با فرش 350 متر مربعی هنرمندان بوکانی

ارومیه - خبرگزاری مهر: بافت فرش 350 متر مربعی تالار مجلس کشور فرانسه توسط هنرمندان شهرستان بوکان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر در بوکان، این فرش که عصر یکشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در شهرستان بوکان رونمایی شد به سفارش کشور فرانسه برای تالار مجلس این کشور در مدت 19 ماه توسط 42 هنرمند فرشباف بوکانی با 170 هزار نفر ساعت کار بافته شده است.

طرح این فرش "ماهی سراسری" در 20 رنگ و ابعاد آن 10 در 35 متربافته شده که ارزش ریالی آن 262 هزار دلار برآورد شده است.

استاندار آذربایجان غربی در آیین رونمایی از این فرش توجه ویژه به توسعه صنعت فرش در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت به دلیل ارتباط مستقیم برخی صنایع با زندگی و کسب وکار مردم از جمله فرشبافی توجه ویژه ای به توسعه آنها دارد و در این زمینه تاکنون تسهیلات زیادی در اختیار کارگاه های فرشبافی قرار داده شده است.

رحیم قربانی در ادامه شناسنامه دار کردن فرشهای دستباف تولیدی استان، ایجاد فضای رقابتی برای صنعت فرش استان، افزایش کیفیت فرشهای تولیدی، استفاده از بازارهای کشورهای همسایه به دلیل هم مرز بودن با سه کشور خارجی و استفاده از موقعیت استان به عنوان دروازه ورود به بازارهای اروپایی را از جمله راهکارهای ماندگاری فرش استان عنوان کرد.

قربانی با بیان اینکه تولید فرش دارای ارزش اقتصادی و فرهنگی زیادی است اظهار داشت: باید با اختصاص تسهیلات ویژه از این صنعت و هنر در سطح بازارهای داخلی و خارجی حمایت شود.

قیثم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس نیز در این آیین خواستار توجه ویژه مسئولان استان به صنعت فرش استان شد و بیان داشت: طرح بیمه فرشبافان استان به زودی در سطح استان اجرایی می شود که با اجرایی شدن آن شاهد تحول خوبی در این بخش خواهیم بود.

کد خبر 871791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha