۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۳:۳۷

سردار باقر زاده خبر داد:

نمایشگاه "لایه‌های پنهان جنگ" در 40 کشور برگزار می شود

نمایشگاه "لایه‌های پنهان جنگ" در 40 کشور برگزار می شود

بازسازی سینما رادیو سیتی تهران به عنوان مجتمع فرهنگی سوم خرداد، ارائه آلبوم عکس خرمشهر به سفرای خارجی مقیم تهران، تجهیز و راه‌اندازی 630 کتابخانه دفاع مقدس و برپایی چهل نمایشگاه "لایه‌های پنهان در جنگ" در خارج از برنامه‌های ویژه سوم خرداد امسال است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار میرفیصل باقرزاده رئیس کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس پیش از ظهر یکشنبه طی نشستی خبری به تشریح ویژه برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر پرداخت.

وی فتح خرمشهر را تمرین توانستن ملت ایران خواند و گفت: عملیات فتح خرمشهر ثابت کرد که ملت ایران از عهده کارهای بزرگ بر می آید و اگر امروز شاهد هستید که بسیجیان عزیز ما در عرصه های سازندگی، تولید علم و فناوری و خدمت به محرومین اینگونه پیشتاز هستند این نتیجه تمرین بزرگ آنها در دوران دفاع مقدس است.

سردار باقرزاده از عملیات والفجر 8(فتح فاو) و عملیات بیت المقدس(فتح خرمشهر) به عنوان دو عملیات سرنوشت ساز دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: عملیات فتح خرمشهر نشان داد که ملت ایران هیچگاه در برابر متجاوزان به ایران اسلامی کوتاه نمی اید و از حقوق خود تا آخر دفاع می کند.

وی در ادامه به تشریح برنامه های ویژه سوم خرداد در دو بخش فعالیتهای تولیدی و تبلیغی پرداخت و افزود: در حوزه کتاب جلد دوم دایرة المعارف دفاع مقدس به صورت محدود و آزمایشی برای اظهار نظر فرماندهان و صاحب نظران عرضه خواهد شد و پس از تأیید، کل دو جلد دایرة المعارف دفاع مقدس تا پایان امسال به جامعه علمی کشور ارائه خواهد شد.

سردار باقرزاده چاپ پنج عنوان کتاب جدید با عنوان "فاتحان خرمشهر"، انتشار کتاب ویژه ای با موضوع کودک به مناسبت سوم خرداد، تجدید چاپ کتاب "تاریخ هویزه" با ویرایش جدید توسط حسین بهزاد را از جمله برنامه های بنیاد حفظ آثار در حوزه کتاب ویژه سوم خرداد اعلام کرد.

وی همچنین در حوزه فیلم از انتشار و توزیع فیلم مستندی با عنوان" نصف النهار سکوت" خبر داد که شامل مجموعه مصاحبه های هنرمندان عراقی است که در زمان صدام با رژیم بعثی همکاری داشتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همچنین به مجموعه 20 نسخه ای حاوی فیلمهای نقد و بررسی فیلمهای جنگی اشاره کرد که به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در تیراژ بالا به صورت DVD توزیع خواهد شد.

سردارباقرزاده به توزیع محصولات نمایشگاهی بنیاد حفظ آثار ویژه سوم خرداد اشاره کرد و گفت: سری دوم"لایه های پنهان جنگ" در تیراژ هزار واحد نمایشگاهی تولید شده است که علاوه بر مخاطبان داخلی برای مخاطبان خارج کشور 20 نسخه به زبان عربی و 20 نسخه به زبان انگلیسی آماده شده که مجموعا برای برپایی نمایشگاه به 40  کشور ارسال خواهد شد.

وی افتتاح آزمایشی "سایت ادبی و جامع دفاع مقدس" را از جمله برنامه های تأسیسی بنیاد به مناسبت روز مقاومت، ایثار و پیروزی خواند و گفت: سایت ادبی و جامع دفاع مقدس در آستانه سوم خرداد به صورت آزمایشی راه اندازی می شود که این سایت حاوی مجموعه تلاش ادیبان کشور در حوزه دفاع مقدس است.

سردار باقرزاده تجهیز و راه اندازی 630 کتابخانه دفاع مقدس در سراسر کشور، بازآرایی موزه و مرکز فرهنگی  دفاع مقدس خرمشهر توسط ناصر پلنگی، انتشار مجموعه صوتی"نغمه های نخلستان" حاوی مجموعه ای از صداهای بیسیم و نواها و سرودهای حماسی مرتبط با خرمشهر، ارائه آلبوم عکس خرمشهر به تمام سفرای خارجی مقیم تهران و انتشار ویژه نامه "پلاک هشت" را از جمله برنامه های بنیاد حفظ آثار برای روز مقاومت، ایثار و پیروزی(سوم خرداد) برشمرد.

وی با اشاره به گستردگی برنامه های مناسبتی سوم خرداد توسط نهادها و سازمان های مختلف از جمله سپاه، ارتش، بسیج، ناجا، بنیاد شهید و شهرداری تهران از برگزاری مراسم کوهپیمایی در تهران در روز جمعه اول خرداد خبر داد و گفت: این کوهپیمایی مردمی از ساعت 9 صبح به سوی جایگاه شهیدان کلکچال برگزار می شود.

وی از شروع فراخوان جشنواره شعر دفاع مقدس استانها و آغاز فراخوانی "جایزه ادبی یوسف" در ایام گرامیداشت سوم خرداد خبرداد و گفت: جایزه ادبی یوسف که ویژه داستانهای کوتاه دفاع مقدس بود سه سال است برگزار می شود که از امسال رمان و داستان بلند نیز به آن اضافه شده است.

سردار باقرزاده همچنین از مراسم شکرگزاری و میثاق با امام خمینی(ره) در حرم مطهر با حضور جوانان نیروهای مسلح و برگزاری "جشنواره پایداری ملی" در روز سوم خرداد در تالار وحدت خبر داد و گفت: این مراسم به منظور فرهنگ سازی و تبیین شیوه های مشارکت فرهنگی- اجتماعی مردم و نخبگان در امر توسعه پدافند غیرعامل برگزار می شود.

وی از اجرای طرح "مجتمع فرهنگی سوم خرداد" در سالروز فتح خرمشهر خبر داد و گفت: عملیات بازسازی سالن سینمای رادیو سی تی در خیابان ولی عصر تهران که به عنوان"مجتمع فرهنگی سوم خرداد" نامگذاری شده است توسط شهرداری تهران آغاز خواهد شد که با سه سالن و یک کتابفروشی محفل انس همه دوستداران فرهنگ دفاع مقدس خواهد شد.

سردار باقرزاده با بیان اینکه با دستور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، این سینما به مدت 10 سال در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که این مجتمع با تلاش شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس افتتاح شود.

وی همچنین از برگزاری چندین ویژه برنامه سوم خرداد در اروپا به همت اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان خارج از کشور خبر داد.

سردار باقرزاده از مسؤلان بنیاد شهید نسبت به لغو مراسم"کنگره ملی تجلیل از ایثارگران" به دلیل تقارن با موضوع انتخابات و شائبه تبلیغی بودن این کار به نفع دکتر احمدی نژاد انتقاد کرد و گفت: آقای دکتر احمدی نژاد مادامی که رئیس جمهور هستند تا به آخر باید به وظایف قانونی شان عمل کنند و این توقع از رئیس جمهور کشورمان می رود که از همه فرصتها و استعدادها برای خدمت به ملت استفاده کنند.

وی سوم خرداد را یک مناسبت ملی خواند و تأکید کرد: قطعا تکریم و پاسداشت مجاهدان راه خدا و شهدا و خانواده شهدا یکی از وظایف ذاتی ریاست جمهوری است.

سردار میرفیصل باقرزاده، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را نهادی سیاست گذار، هماهنگ کننده و حامی در حوزه دفاع مقدس خواند و از همه هنرمندان برای خلق آثار فاخر و ماندگار در مورد خرمشهر و دفاع مقدس دعوت به همکاری کرد.

کد خبر 880199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha