۲۱ مرداد ۱۳۸۸، ۱۵:۴۴

باقرزاده:

عملیات دفاع مقدس در پارک موزه ها به نمایش گذاشته می شود

عملیات دفاع مقدس در پارک موزه ها به نمایش گذاشته می شود

سمنان - خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور گفت: عملیاتهای دفاع مقدس در پارک موزه‌های دفاع مقدس کشور نمایش داده می‌شود.‌

به گزارش خبرنگار مهر در سمنان، سردار میرفیصل باقرزاده ظهر چهارشنبه در نشست قرارگاه موزه دفاع مقدس استان سمنان گفت: مقدمات ایجاد چهار عملیات در پارک موزه تهران و بقیه عملیات ها در پارک موزه های دفاع مقدس استان های کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب بر کار عمیق و ماندگار در خصوص حفظ آثار شهدا، گفت: ایجاد پارک موزه شهدا در کل کشور بر همین اساس صورت می پذیرد.

سردار باقرزاده افزود: اگرچه در بحث ساخت موزه نوپا هستیم اما تجربیات خوبی در این زمینه وجود دارد و تحقیقات در این بخش ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مراحل ساخت موزه دفاع مقدس در کل کشور در حال انجام است، گفت: در اکثر استان مطالعات، اجرای فازهای اول و عملیات های اجرایی شروع شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور با بیان اینکه جنگ تحمیلی یک پدیده اجتماعی بود و همه مردم در آن مشارکت داشتند، گفت: برای ساخت موزه های دفاع مقدس نیز مشارکت و کمک مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ساخت موزه دفاع مقدس در نوک قله فعالیتهای فرهنگی استان قرار دارد، بر ایجاد کمیته های تخصصی برای مشارکت سازگار همه دستگاه ها تاکید کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این نشست گفت: پارک موزه دفاع مقدس در استان سمنان کارکرد فرهنگسرایی دارد و همچون موجودی زنده و پویاست.

سرهنگ حسینعلی احسانی افزود: طرح توجیهی ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در سمنان ارائه و زمین مورد نیاز برای احداث آن در کمیسیون ماده 32 تصویب شده است و مسئولان حفظ آثار زمین را تحویل گرفته‌اند.

به گفته وی، پارک موزه دفاع مقدس در سمنان دارای کتابخانه‌ای بزرگ، سالن آمفی تئاتر و کلاس‌های آموزشی خواهد بود که با هدف آشناسازی جوانان و نوجوانان با فرهنگ غنی دفاع مقدس ساخته می‌شود.

کد خبر 928549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha