۲۳ آبان ۱۳۸۸، ۱۳:۰۶

باحضور معاون رئیس جمهور؛

پروژه اتصال آزادراه شهید همت به کرج کلنگ خورد

پروژه اتصال آزادراه شهید همت به کرج کلنگ خورد

استان تهران - خبرگزاری مهر: با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار تهران پروژه ادامه آزادراه شهید همت از غرب تا وردآورد کرج پیش از ظهر امروز کلنگ خورد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج،  کاهش حجم ترافیک آزاد راه تهران کرج و رسیدن به عملکرد آزادراهی آن و حل مشکلات موجود، جابجایی سریع مسافر و ایمنی بالا در محورهای آزادراه همت و آزاد راه تهران کرج، از جمله مزایای مهم این طرح است که با تکمیل کمربندیهای جنوبی و شمالی کرج که عموما ترافیک سنگین را از خود عبور می دهند مشکل ترافیک آزادراه تهران کرج که در حال حاضر تلفیقی از ترافیک سنگین و سبک است، حل خواهد شد.

در انتهای این قطعه از آزادراه و پس از ارتباط به کمربندی شمالی کرج می توان با احداث انشعابی ادامه این مسیر را به میدان امام حسین کرج برقرار کرد که در نتیجه مقداری از ترافیک سبک داخلی شهر کرج می تواند از طریق این محور ارتباط خود را با تهران و بالعکس برقرار کند.

با توجه به مسیرهای اتوبان تهران کرج و بزرگراه مخصوص کرج که بارهای ترافیک سبک و سنگین کشوری را از خود عبور می دهد و در حال حاضر مسیرهای مذکور با توجه به حجم عبوری فعلی از عملکرد خود خارج شده و سطح سرویس مورد نظر را ندارد به خصوص در ساعات اوج صبح و بعد از ظهر و در روزهای تعطیل این وضعیت در حالت بحرانی تری قرار می گیرد.

احداث مسیری جدید که مقداری از بار ترافیک را به خود اختصاص داده و از بار مسیرهای مزبور بکاهد ضروری است که در این راستا این پروژه ادامه مسیر آزادراه همت احداث شد.

آزادراه همت که از شرقی ترین نقطه تهران بزرگراه شهید یاسینی ( جاده دماوند) شروع و تا غربی ترین نقطه تهران (ورد آورد) کشیده شده و به عنوان بزرگترین آزاد راه شرقی - غربی تهران محسوب می شود که گذشته از ارتباطات منطقه ای از طریق بزرگراه های شمالی - جنوبی بار عبوری کشوری را از شرق به غرب در کوتاه ترین فاصله برقرار می کند.

پروژه مورد نظر در ادامه محور آزاد راه مزبور از غرب منطقه 22 تهران شروع شده و به موازات اتوبان تهران کرج به کمربندیهای جنوبی و شمالی کرج متصل می شود.

این آزادراه از طریق دو کمربندی جنوبی و شمالی کرج ادامه یافته و به آزاد راه قزوین مرتبط خواهد شد.

در کیلومتر 10 پروژه مذکور می تواند از طریق راه انشعابی طراحی شده به طول 3.3 کیلومتر از کلاک بالا به میدان امام حسین کرج جهت ارتباط مستقیم به شهر کرج احداث شود.

هزینه تقریبی عملیات اجرایی این پروژه برابر 358 میلیارد ریال و هزینه تقریبی تملک عرصه و اعیانیهای موجود در پوسته 90 متری مسیر 665 میلیارد ریال است.

مدت قرارداد این پروژه 24 ماه، طول پروژه 10.5 کیلومتر و عرض تمام شده پروژه 35.90 است.

کد خبر 982713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha