۲۷ آبان ۱۳۸۸، ۱۴:۴۹

با معرفی برترینها؛

دوازدهمین جشنواره استانی قصه گویی در بوشهر به کار خود پایان داد

دوازدهمین جشنواره استانی قصه گویی در بوشهر به کار خود پایان داد

بوشهر - خبرگزاری مهر: دوازدهمین جشنواره استانی قصه گویی مراکز فرهنگی هنری استان بوشهر با معرفی برترینها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: 33 قصه شامل 27 قصه گو در بخش مربیان و شش قصه گو در بخش آزاد در این جشنواره شرکت داشتند.

بدری جهازی افزود: تمام قصه های این جشنواره از قصه های متون کهن به ویژه قصه های حماسی شاهنامه فردوسی و قصه های تاثیرگذار از حماسه عاشورا اقتباس شده بود.

وی اظهار داشت: انتقال غیرمستقیم مفاهیم اخلاقی و اجتماعی، تاثیرگذاری و عبرت آموزی از حوادث و شخصیتهای قصه ها، آشنایی با آداب و رسوم، عقاید و باورها، برانگیختن و تقویت احساسات و عواطف انسانی را از جمله اهداف این جشنواره است.

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: اکثر قصه های که در دوازدهمین جشنواره استانی قصه گویی استان بوشهر اجرا شد، فولکوریک، حماسی و مذهبی بود.

جهازی در خصوص نفرات برتر این جشنواره گفت: هیئت داوران جشنواره فرزانه بوشهری با قصه اکوان دیو برگرفته از شاهنامه فردوسی از مرکز شماره دو بوشهر را به عنوان برگزیده اول و مهری دست دار با قصه سقای تشنه لبان برگرفته از منابع مذهبی از مرکز شماره دو بوشهر و سوسن حیاتی با قصه رستم و سهراب برگرفته از شاهنامه فردوسی از دیلم به ترتیب به عنوان برگزیدگان دوم و سوم جشنواره معرفی کرد.

وی افزود: همچنین هیئت داوران جشنواره فاطمه ارشادی با قصه امین ترین دوست از مرکز گناوه، زینب سهولی با قصه خاله پیرزن و گرگه از بردخون، مریم آل بهبهانی با قصه پسران شمال از دیلم و فاطمه اسماعیلی با قصه جیرجیرک هنرمند از مرکز خومورج را شایسته تقدیر دانست.

در این اختتامیه این جشنواره از 16 کودک و نوجوان منتخب در مسابقه کتابخوانی نیز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 985937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha