۲۸ آبان ۱۳۸۸، ۱۳:۰۷

هروله عشق(151)/

وحدت اساس دین و امری الهی است

مشاور امور اهل سنت استاندار کرمانشاه گفت : هر وقت صحبت از وحدت می شود با سبقه سیاسی به این موضوع نگریسته و تصور می شود که وحدت امری سیاسی است حال آنکه حفظ وحدت اساس دین و امری الهی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مکه مکرمه ، ناصر سلیم زاده صبح امروز پنجشنبه در همایش حج تجلی امت واحده ویژه اهل سنت که در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد با بیان این مطلب ادامه داد : تکلیف مسلمانان در مورد وحدت را قرآن و سیره نبوی مشخص کرده است.

وی با طرح این سوال که اساسا ما چرا باید به دنبال وحدت باشیم گفت : امت اسلام با یک خطر بزرگ مواجه است و این خطر در گذشته هم بوده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. ایده جهانی شدن و دهکده جهانی پس از طی دوره لیبرال دموکراسی به ویژه پس از ظهور جمهوری اسلامی با چالش جدی مواجه شد و دشمنان دریافتند که اسلام مانعی بزرگ برای تحقق آمال آنهاست.

مشاور استاندار کرمانشاه ادامه داد: بر همین اساس دسایس دشمن نیز آغاز شد و آنها دریافتند که اسلام دینی جهانشمول است که برای انسانها هم برنامه فردی و هم برنامه اجتماعی دارد.

سلیم زاده محور دشمنیها با اسلام را بر دو وجه دانست و افزود : دشمن چون می داند ما با دنیای مادی کفر مخالفیم در این حوزه سرمایه گذاری کرده همچنین آنها حوزه های اعتقادی را نیز فراموش نکرده اند و به شدت به تبلیغ مسیحیت بین مسلمین و طرح موضوعاتی نظیر ارض موعود و ... می پردازند.

وی با تاکید براعتقاد مشترک مسلمانان نسبت به انتظار و ظهور منجی و اینکه این اعتقادات مشترک دشمن را دستپاچه کرده اظهار داشت: دشمن بنا دارد با توطئه و اختلاف افکنی، طرح مسائل شیعه و سنی، ترساندن مسلمان از مسلمان، ترویج سکولاریزم و ... برای ما اسلام طاقچه ای درست کند.

کد خبر 986440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha