۴ آذر ۱۳۸۸، ۱۷:۱۷

شهرداری تهران برگزار می کند/

فعالیتهای فرهنگی هنری از عید قربان تا عید غدیر در شهر تهران

فعالیتهای فرهنگی هنری از عید قربان تا عید غدیر در شهر تهران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با هفته ولایت (عید قربان تا عید غدیر خم) برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برای شهروندان تهرانی تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد‌جواد شوشتری سرپرست این سازمان با اعلام این خبر گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای گرامیداشت این دو عید فرخنده و در طول هفته ولایت برنامه‌های متنوع و دامنه‌داری را در ستاد و مناطق 22 گانه با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوی دینی رسول‌اکرم (ص) و ائمه ‌هدی (ع)، تشریح و تحلیل وقایع و حوادث تاریخ اسلام و شیعه و ترویج مراجعه و بهره‌برداری از متون مرجع دینی در زندگی روزمره اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان هفته ولایت را با شعار «از سبوی قربان تا خم غدیر» آغاز می‌کند و مفاهیم ارزشمندی چون ایثار، شهادت، فداکاری در راه حق و معرفی ثمراث شجره پربار ولایت در عرصه‌های مختلف زندگی بشری را در برنامه‌های خود ترویج می‌دهد.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره اجرای برنامه‌ها در گستره شهر تهران گفت: برای اجرای عدالت فرهنگی برنامه‌ها، این اعیاد را در گستره شهر تهران اجرا می کنیم و اجرای اختتامیه جشنواره موسیقی نظامی در فرهنگسرای بهمن، اختتامیه جشنواره تئاتر بانوان در روز عید قربان در تئاتر شهر، برگزاری خیابان هنر در 7 منطقه شهر تهران، آیین تجلیل از سادات 22 مسجد برتر شهر تهران از جمله برنامه‌های فرهنگی هنری  این هفته است.

شوشتری با اشاره به تجلیل از سادات 22 مسجد اظهار داشت: از هر مسجد 5 نفر در گروه‌های سنی متفاوت انتخاب می‌شوند که در مجموع در سطح شهر تهران 110 نفر هماهنگ با عدد 110 به مناسبت عید غدیر‌خم تقدیر می‌شوند. همچنین یک جشن بزرگ با عنوان «کرشمه حضور» در شب عید غدیر برای دختران جوان در فرهنگسرای بهمن به همت خانه شهریاران جوان برپا می‌شود و همزمان با عید قربان نیز معاونت هنری سازمان بزرگترین نمایشگاه هنر‌های تجسمی را با آثاری از پیشکسوتان هنری در پردیس ملت آغاز می‌کند.

سرپرست سازمان به تولید برنامه رادیویی با مشارکت رادیو جوان اشاره کرد و افزود: در این برنامه در زمینه مفاهیم و معانی قربان تا غدیر برای مخاطبین جوان و نوجوان موضوعاتی بیان خواهد شد.

وی افزود: مسابقات مختلفی نیز برای این اعیاد در نظر گرفته شده است که از جمله آن مسابقه کلام امیر که سوالات آن از کتاب نهج‌البلاغه استخراج شده است و به صورت پیامک اجرا می‌شود و فرهنگسرای قرآن به 100 نفر از شهروندان برتر شرکت کننده در این مسابقه، جوایزی را اهدا می‌کند و همچنین تولید کتاب و نشریه اتوبوس، هفته‌نامه مترو ویژه عید قربان تا غدیر نیز ار دیگر برنامه‌های هفته ولایت است.

کد خبر 990570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha