توليد مجموعه تلويزيوني "سال‌هاي برف و بنفشه" به كارگرداني سعيد سلطاني كه قرار بود خرداد امسال آغاز شود، به مرداد موكول شد.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، سريال "سال هاي برف و بنفشه " كه مضمون سياسي دارد و بخشي از حوادث و اتفاقات سال هاي 41 و 42 را به تصوير مي كشد، بر اساس برنامه ريزي گروه توليد ارديبهشت ماه امسال وارد مرحله پيش توليد شد تا اواسط خرداد جلو دوربين برود، اما توليد اثر به تعويق افتاد و به تازگي پيش توليد سريال وارد مرحله تازه اي شده كه انتخاب تعدادي از عوامل را در پي داشته و به تازگي اعلام شده كه از اواسط مرداد توليد اين اثر آغاز مي شود.

داستان اين سريال درباره مهندس علي فلاح است كه پس از پايان تحصيل در رشته كشاورزي به كشور برمي گردد. او تصميم مي گيرد از دانش و تجربه خود در باروري زمين پدري اش در ورامين استفاده كند. تيمسار اميرشاهي از افراد قدرتمند منطقه در پي  جلب اين مهندس برمي آيد. در همين زمان واقعه 15 خرداد 42 و قيام مردم ورامين و پيشوا به وجود مي آيد و زندگي علي فلاح در مسير ديگري قرار مي گيرد.

در سريال "سال هاي برف و بنفشه" اسماعيل عفيفه تهيه كنندگي، محمدهادي قميشي مديريت هنري، فرهاد عزيزي فرد طراحي صحنه و لباس و رضا جولايي نگارش فيلمنامه را بر عهده دارند. هنوز هيچ يك از بازيگران سريال انتخاب نشده اند. اين سريال توسط گروه فيلم و سريال شبكه سه سيما در قالب 20 قسمت 40 دقيقه اي توليد مي شود.