کوهرنگ- وزیر نیرو با اشاره به مشکلات چندین ساله مردم «بیرگان»، گفت: بلاتکلیفی مردم این منطقه باید با تملک اراضی پایان یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان ظهر شنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری و بازدید از منطقه «بیرگان»، اظهار کرد: نشست‌هایی با مجمع نمایندگان چهار محال و بختیاری برگزار شد که نتیجه این جلسه بازدید و بررسی مشکلات مردم «بیرگان» از نزدیک بود.

وی با اشاره به اینکه سفر به این منطقه برای جبران خسارت‌های وارده شده به مردم دهستان «بیرگان» انجام شده است، عنوان کرد: بلاتکلیفی مردم این منطقه باید با تملک اراضی پایان یابد.

وزیر نیرو با بیان اینکه ذی‌نفعان و مجری پروژه نباید در مسئله تملک اراضی ورود کنند، تصریح کرد: برای کاهش نارضایتی مردم منطقه، مسئله تملک اراضی مردم به بنیاد مسکن واگذار شود.

محرابیان با اشاره به اینکه حق‌الناس در امر کارشناسی اراضی رعایت شود، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای تملک ارضی باید در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قوانین روشن و شفاف است، تصریح کرد: این قوانین باید به درستی اجرا شود.

وزیر نیرو در حاشیه بازدید از سد و تونل «کوهرنگ سه» در منطقه «بیرگان» از فرماندار شهرستان «کوهرنگ» در خواست کرد در اسرع وقت مشکلات مردم طی نامه‌ای به وزارت نیرو ارسال تا بر اساس قوانین در خصوص این مشکلات تصمیم گرفته شود.