۱۹ بهمن ۱۳۸۸، ۱۸:۰۵

رئیس سازمان هواشناسی:

شهرهای صنعتی در سه روز آینده غبار آلودند

شهرهای صنعتی در سه روز آینده غبار آلودند

رئیس سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای شهرهای صنعتی و بزرگ کشور را در سه روز آینده غبار آلود پیش بینی کرد و گفت: روز 22 بهمن پدیده متغیری در هوای تهران مشاهده نخواهد شد.

بهرام صناعی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از روز آینده سامانه بارشزا از مرزهای شرقی کشور وارد می شود و هوای سردی در کل کشور مستقر خواهد شد. در شرایط جوی کنونی کشور نیز به خصوص در نواحی جنوب شرق وزش باد و گرد و غبار خواهیم داشت.

رئیس سازمان هواشناسی کشور به استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: پدیده غالب در این بخش کشور غبار است که به دلیل وجود رطوبت موجود در هوا باعث کاهش دید در طول روز می شود. با این حال نواحی شمالی کشور شرایط نسبتا پایدار و آرامی را دارند.

این کارشناس مسئول هواشناسی کشور اضافه کرد: روز سه شنبه نواحی شمالغرب کشور و روز چهارشنبه علاوه بر شمالغرب در دامنه های البرز و و زاگرس و به تدریج شمال شرق کشور تحت تاثیر جریانهای ناپایدار قرار می گیرند و به دنبال آن افزایش ابر و بارندگی به خصوص در نواحی شمال شرق کشور پدید خواهد آمد.

صناعی همچنین تاکید کرد: انتظار می رود در دامنه های البرز  و نواحی شمالشرق بارشهای پراکنده ای را داشته باشیم با این حال برای روز جمعه و شنبه شرایط آرامی در سراسر کشور حاکم خواهد بود.

کد خبر 1032550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha