۲۵ فروردین ۱۳۸۹، ۱۰:۵۷

احمد زاده:

تیمهای پرقدرت اجرایی استان فارس در کنار سرمایه گذاران قرار می گیرند

تیمهای پرقدرت اجرایی استان فارس در کنار سرمایه گذاران قرار می گیرند

شیراز - خبرگزاری مهر: استاندار فارس گفت: تیمهای پرقدرت اجرایی در کنار سرمایه گذاران و صنعتگران این استان قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، روح الله احمد زاده شامگاه سه شنبه در جمع صنعتگران و تولید کنندگان استان فارس در این رابطه توضیح داد: کار در حوزه تولید و صنعت امری جهادی است و ما نیز با ایجاد پارک سرمایه گذاری تیمهای پرقدرت را در کنار صنعتگران و سرمایه گذاران قرار می دهیم تا در این راه هیچگونه کمبودی احساس نشود.

وی با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی وزارت خارجه نیز در پارک سرمایه گذاری فارس ایجاد می شود، تصریح کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته برای سهولت در انجام کارهای سرمایه گذاران خارجی در فارس دفتر نمایندگی این وزارتخانه در این پارک نیز پیش بینی شده و با ین روش اجازه نمی دهیم که در روند توسعه صنعتی و سرمایه گذاری استان خدشه ای وارد شود.

استاندار فارس با تاکید بر لزوم چابک سازی نظام صنعتی این استان نیز تصریح کرد: افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند دانش بنیان حرکت می کنند ولی امروز نظام صنعتی استان محتاج چابک سازی بوده که در این راستا استانداردسازی و حرکت به سمت صنایع تخصصی می تواند کارایی صنایع را ارتقا بخشد و در کنار آن نیز باید خوشه سازی را جدی گرفت.

احمد زاده با اشاره به ایجاد اشتغال فراوان از طریق توسعه صنعت نیز بیان کرد: در سال جاری باید 50 هزار فرصت شغلی در استان فارس ایجاد شود که امید است بخش عمده ای از این فرصت در بخش صنعت محقق شود از طرفی 11 پروژه مصوب پتروشیمی نیز در استان فارس بوده که با سرانجام رسیدن آنها 80 هزار فرصت شغلی در صنایع بالادستی و 200 صنعت در حوزه پایین دستی ایجاد می شود که می توان مراتب حضور سرمایه گذار خارجی را در داخل استان فراهم کرد.

وی به عدم توسعه متوازن استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه استان به قطب کشاورزی تبدیل شده و سهم فارس با تاکید بر فرآورده های کشاورزی در جی دی پی قابل توجه است اما توسعه متوازن استان را شاهد نیستیم و می طلبد با تغییر نگاه، زاویه های دید جدیدی را تعریف کرد تا از این طریق ارزش افزوده بخش صنعت را در پایان برنامه به 25 تا 26 درصد ارتقا داد.

استاندار فارس با اعلام اینکه به زودی نرخ سرمایه گذار در فارس افزایش می یابد، عنوان کرد: زمینه های توسعه و جهش برای استان فراهم شده که بر این اساس برای اولین بار پرواز مستقیم شیراز به اروپا نیز راه اندازی شد و در کنار آن مرکز بازرگانی ایرانیان در عمان نیز برپا شده است. 

کد خبر 1063598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha