۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۲۰:۴۰

رئیس مجلس ایالت پنجاب پاکستان از سیاستهای مستقلانه ایران تقدیر کرد

رئیس مجلس ایالت پنجاب پاکستان که در تهران بسر می برد امروز سه شنبه با معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی فتح الهی در این دیدار با اشاره به ریشه های عمیق دوستی های دو ملت ایران و پاکستان بر لزوم گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد و حجم فعلی مبادلات تجاری و دیگر عرصه های همکاری را در شان مردم دو کشور ندانست.

معاون وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از شکوفایی، رفاه و امنیت پاکستان ابراز امیدواری کرد: با تحقق طرح خط لوله گاز بین دو کشور، این پروژه به افتخار جهان اسلام تبدیل شود.

وی همچنین از همکاری ایالت پنجاب و استانهای ایران (بویژه استان خراسان رضوی) حمایت کرد و پیشرفت و ترقی پاکستان را مایه افتخار و مباهات ایران دانست.

رانا محمد اقبال نیز با اشاره به سابقه دیرینه روابط دو کشور، دوستی های دو ملت ایران و پاکستان را بسیار عمیق خواند و از حمایتهای دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت پاکستان پس از کسب استقلال این کشور تشکر کرد.

وی با تاکید بر همکاری مثبت دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری، انرژی و تروریزم خواستار گسترش بیش از پیش همکاری ها شد.

رئیس مجلس ایالت پنجاب پاکستان با تقدیر از سیاست های مستقلانه جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی بر حمایت کامل پاکستان از جمهوری اسلامی ایران در صحنه های بین المللی تاکید کرد.

وی همچنین سخنرانی دکتر احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) در سازمان ملل متحد را بسیار موثر و تاثیرگذار خواند.

وی همچنین خواستار استمرار حمایت های جمهوری اسلامی ایران از پاکستان در عرصه های مختلف بویژه انرژی شد.

کد خبر 1076922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha