۴ خرداد ۱۳۸۹، ۱۳:۲۹

میرزایی فلاح آبادی:

سدهای خالصان و لاسک در فومن و شفت ساخته می شود

سدهای خالصان و لاسک در فومن و شفت ساخته می شود

رشت - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از ساخت سد خالصان در ماسوله و لاسک در شفت خبر داد.

علی میرزایی فلاح آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سد خالصان ماسوله با 50 میلیون مترمکعب مخزن ذخیره آب و سد لاسک با 80 میلیون متر مکعب مخزن ذخیره آب در شهرستانهای فومن و شفت ساخته می شوند.

وی اظهار داشت: مطالعه فاز اول، دوم و سوم سد خالصان انجام شده است و همینطور مطالعه فاز اول و دوم سد لاسک شفت نیز به اتمام رسیده و فاز سوم در حال مطالعه است.

نماینده مردم فومن و شفت گفت: با ساخت این سدها علاوه بر توسعه کشاورزی موجب پویایی و شکوفایی صنعت توریست در این شهرستانها را در پی دارد.

وی همچنین در خصوص برنامه های جذب سرمایه گذاری در مناطق گردشگری فومن و شفت، اظهار داشت: شفت از زیباترین شهرستانهای شمال کشور و گیلان است که ناشناخته مانده است.

میرزایی فلاح آبادی از ساماندهی مسافر کاشانه های منطقه ای توریستی زیارتی امام زاده ابراهیم (ع) خبر داد و گفت: مسافر کاشانه های این منطقه به صورت قدیمی اداره می شوند.

وی از تشکیل کمیته ای با عضویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مسکن و شهر سازی، میراث فرهنگی استان و فرمانداری برای معرفی الگوی برای ساماندهی مسافر کاشانه ها در این شهرک اشاره کرد و افزود: با معرفی الگو از سوی این کمیته و مطالعات لازم بنیاد مسکن جهت ساماندهی مسافر کاشانه ها به هر خانواده 10 میلیون تومان وام پرداخت می کند.

نماینده فومن و شفت گفت: با اجرای این طرح ضمن همسان سازی مسافر کاشانه ها، گردشگران زیادی برای بهره مندی از این منطقه ترغیب خواهند شد.

وی در خصوص منطقه گردشگری امام زاده اسحاق (ع) شفت نیز یادآور شد: علاوه بر تصویب طرح هادی حدود 10 هکتار زمین از منابع طبیعی برای توسعه امکانات گردشگری در این منطقه گرفته شده است.

کد خبر 1089382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha