۸ خرداد ۱۳۸۹، ۱۴:۵۸

صدر در گفتگو با مهر:

رای اخیر پاسخ منفی به باهنر نیست/ نمایندگان خواهان تغییراتی در مجلس هستند

رای اخیر پاسخ منفی به باهنر نیست/ نمایندگان خواهان تغییراتی در مجلس هستند

نایب رئیس جدید مجلس شورای اسلامی درباره علت رویکرد نمایندگان به وی در انتخابات اخیر گفت: نمایندگان خواهان تغییراتی در مجلس هستند که فعالتر شدن مجلس و تعامل بیشتر مجلس با سایر قوا از آن جمله است .

شهاب الدین صدر در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سئوال که پیام انتخاب وی به عنوان نایب رئیس دوم چیست، گفت: به دلیل اینکه درفعالیت های انتخابات مجلس هشتم من دبیر شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان بودم در حقیقت بار انتخابات برعهده من بود و تمام فعالیتهای انتخاباتی که در استانها و شهرستانها انجام شد نیز زیر نظر بنده انجام گرفت ، همه نمایندگان ارتباط تنگاتنگ با من  داشتند و البته اکثریت قاطع منتخبان نیز همان لیست جبهه متحد اصولگرایان است.

وی در تشریح فرایند انتخاب خود برای نائب رئیسی دوم مجلس گفت: در دو سال گذشته همواره درمجمع فراکسیون اصولگرایان من را برای نیابت رئیس مجلس کاندیدا می کردند ولی به علت تعهد تشکیلاتی که داشتیم هر کسی رای بیشتری می آورد در صحن علنی هم رعایت کرده و کاندیدا نمی شد.

نایب رئیس مجلس افزود: این دفعه بعد از 2 سال به نظر می رسد نمایندگان خواهان تغییراتی در مجلس هستند و می خواهند مجلس فعال تر باشد.

وی تاکید کرد: البته نه اینکه تاکنون فعال نبوده اما نمایندگان انتظار فعالیت و اقتدار بیشتر و در عین حال تعامل مطلوب تری را با قوای مختلف دارند تا بتوانند منویات قانونی خود را در کشور محقق کنند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه باید مصوبات مجلس در کشور اجرا شده و نمایندگان بر دستگاههای مختلف نظارت قوی داشته باشند، افزود: این تصمیم که در فراکسیون و صحن علنی گرفته شد حاکی از این است که نمایندگان می خواهند تغییری اتفاق بیفتد و فعالیتهای موثری در مجلس انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه البته به دلیل جایگاهی که آقای باهنر در مجلس دارد، این رای به مفهوم پاسخ منفی به وی نیست، گفت: در رقابت دو نفر چند رای بیشتر و یا کمتر اتفاق می افتد، این اتفاق در کمیسیون و صحن علنی مجلس محتمل است.

وی درعین حال تصریح کرد: این رویکردی جدید است که با هماهنگی همه نمایندگان و با ارتباط تنگاتنگی که با کمیسیونها برقرار می کنیم تلاش می کنیم ان شاء الله به سرعت مطلوب تری برسد.

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه در حالی که باهنر به تازگی رای نایب رئیسی اول فراکسیون اصولگرایان را اخذ کرده است برای نیابت رئیسی مجلس رای نیاورد ، گفت: در دو سال گذشته نایب رئیس اول فراکسیون اصولگرایان من بودم ولی در آن روزی که این رای گیری برای نایب رئیسی اول فراکسیون اتفاق افتاد  من در بیمارستان بستری بودم و حضور نداشتم و گرنه طبق روال من نایب رئیس اول بودم.

شهاب الدین صدر افزود: البته این اتفاق باز به معنی تضاد در مواضع نیست به طور طبیعی وقتی من حضور نداشتم آقای ابوترابی و باهنر نایب رئیس اول فراکسیون شدند .

کد خبر 1091491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha